مسئول سازمان بسیج کارمندان استان سیستان و بلوچستان:
مسئول سازمان بسیج کارمندان استان سیستان و بلوچستان گفت: ارتباطات سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری جوانان و خانواده‌ها نسبت به تهدیدات فضای سایبری در درجه‌ نخست اولویت قرار دارد.
کد خبر: ۹۰۲۵۸۰۸
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

سرهنگ پاسدار مسعود پناهی، مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: ارتباط از طریق فضای مجازی در سال‌های اخیر جایگاه قابل توجهی در بین نسل جوان جامعه ما پیدا کرده است.

وی با اشاره به این مطلب که شبکه‌های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی افراد تأثیرگذارهستند، افزود: فضای مجازی در شکل دهی به هویت افراد در جامعه  نقش دارند و حتی روی ابعاد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی جوامع هم تأثیرگذارند.

پناهی با تاکید بر این مطلب که در حال حاضر اینترنت ابزاری مناسب برای توسعه‌ی افکار و اندیشه‌های بشری محسوب می‌شود به شرط آن که در راه صحیح استفاده شود، بیان کرد: افراد باید برای ورود به دنیای مجازی اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند تا دچار مشکلات مالی و اجتماعی نشوند.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارتباطات سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری جوانان و خانواده‌ها نسبت به تهدیدات فضای سایبری در درجه‌ی نخست اولویت قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توجه والدین به رفتار فرزندان بسیار مهم می‌باشد و برای جلوگیری از هم پاشیدگی خانواده ها، والدین باید تا حدودی به فناوری‌های روز دنیا مسلط باشند و آگاه باشند که تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فکر آنهاست؛ و هنگامی که بنیان فکری و شخصیت آن‌ها به صورت ناصحیح شکل گیرد؛ راه نفوذ شیادان به حریم خصوصی افراد و محیط امن خانواده باز می‌شود.

وی افزود: چنانچه خانواده‌ها نسبت به شیوه‌های جدید ارتباط فرزندان خود آگاهی و شناخت کافی و لازم را داشته باشند، از انجام بسیاری از جرایم و ارتباطات پنهانی آنان جلوگیری به عمل می‌آید.

پناهی با اشاره به این مطلب که بیشتر استفاده کنندگان از فضای مجازی نوجوانان و جوانان هستند، گفت: فرهنگ سازی برای کاهش پیامد‌های آن ضروری است؛ لذا اطلاع رسانی، آموزش نحوه استفاده صحیح از این فناوری می‌تواند مؤثر واقع گردد.

مسئول بسیج کارمندان سپاه استان برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس جهت آگاهی دادن به نوجوانان و جوانان در مورد مزایا و معایب فناوری‌های جدید و نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح، تشویق به شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و تقویت این گونه رفتار‌ها توسط والدین، گذراندن اوقات بیشتری با فرزندان در فضای بیرون از خانه به طوری که فرزندان از نظر عاطفی، احساس خلأ نکنند و جهت جبران این کمبود به فضای مجازی پناه نبرند، استفاده از ظرفیت‌هایی همچون رسانه‌های دیداری و شنیداری، روزنامه ها، مجلات، نشریات برای نهادینه شدن فرهنگ سایبری، برگزاری جلسات آموزشی از سوی مصادر امور فرهنگی در شهرستان‌ها به منظور آشنا نمودن و اطلاع رسانی به والدین در مورد فناوری‌های جدید به ویژه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مجازی را از مهم‌ترین راهکار‌های جلو گیری از آسیب‌های فضای مجازی بر شمرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به منظور پیشگیری از آسیب‌های موجود در فضای مجازی نشست روشنگری و گفتمان سیاسی و کارگاه سواد رسانه و فضای مجازی با همت حوزه مقاومت بسیج صاحب الزمان(عج) ادارات کل در پایگاه مقاومت خاتم الانبیاء(ص) جمعیت هلال احمر استان با حضور بیش از ۱۰۰ بسیجی برگزار شده است.
ارسال نظرات