مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد:

دوران جوانی؛ طلایی‌ترین دوران زندگی برای فهم تعالیم قرآنی

مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد از برنامه قرآنی گروه سرود عاشقان ولایت یزد که روز‌های ماه مبارک رمضان همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد صاحب الزمان (عج) رحمت آباد برگزار می‌شود؛ بازدید نمود.
کد خبر: ۹۰۲۵۸۲۱
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ دکتر پهلوانیان در این جلسهدر خصوصاهمیت نهادینه شدن فرهنگ قرآن گفت: مام صادق (ع) فرمود: ه اند: «من قراالقرآن و هو شباب مؤمن اختلط القرآن بلحمه و دمه». آن وجود شریف به خوبی تبیین می‌فرماید که اگر آموزه‌های قرآنی (و دینی) در جوانی در ذات و گوهر وجودی جوان قرار گیرد، آنگونه نهادینه و تثبیت می‌شود که در گوشت و خون جوان آمیخته می‌گردد؛ آمیختگی که به دنبال آن، ثبات در دین و پایداری در ایمان را بدنبال دارد.
وی افزود:بنابراین اگر جامعه ما حساسیت این مقطع سنی را درک کند، از این فرصت به عنوان یک فرصت طلایی در بهره گیری از آن، همت ویژه‌ای را بکار خواهد بست. هرچند قبل از انقلاب، برادران روحانی و مبلغین دینی درپی چند جوان می‌گشتند تا مفاهیم دینی را به آنان بگویند، اما در نظامی که ارکان مدیریتی آن به دست مؤمنین است، باید راه‌های ارتقای معنویت در بین جوانان شناسایی و بهترین مسیر برای جذب آنان برگزیده شود. تذکر این نکته را هم لازم می‌دانم و آن اینکه ما وقتی می‌خواهیم به این مبحث بپردازیم، حتماً نباید بدنبال دست یافتن به مسیر‌های جدید باشیم که این خود البته مطلوب است، اما بنظر می‌رسد، کنکاش در مسیر‌های تخریب شده و بازخوانی و ترمیم مسیر‌های تخریب شده می‌تواند ما را به نتایج مطلوبی در کوتاه مدت برساند.
ارسال نظرات