خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمدی از موسسان دانشگاه تربیت مدرس بود، او دلسوزی زیادی نسبت به مردم داشت و از پرچمداران وحدت حوزه و دانشگاه بود.
کد خبر: ۹۰۲۵۸۵۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مرحوم حجت‌الاسلام احمدی پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه بود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی در شبستان امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به ویژگی‌های این عالم برجسته اظهار کرد: او انسانی بزرگ، استادی دلسوز و پژوهشگری توانا بود، سخن گفتن در خصوص کسانی که عمری را در خدمت به دین، فرهنگ و جامعه سپری کردند، کار دشواری است.

وی ادامه داد: در شکل گیری شخصیت افراد، عناصری مختلف، نقش آفرین و تاثیرگذار هستند که هر یک از این عناصر به تنهایی می‌توانند معرف شخصیت یک فرد باشند.

امام جمعه قم افزود: ویژگی‌هایی مانند علم، دانش، کمالات اخلاقی، ایمان، اخلاص، عمل صالح، آگاهی، بصیرت، تواضع و فروتنی در آیات قرآن و کریم و روایات ائمه معصومین (ع) به عنوان ویژگی‌های خوب معرفی شدند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت علم اظهار کرد: براساس روایات خداوند براساس علم، اطاعت و عبادت می‌شود، خیر دنیا و آخرت برای انسان از طریق علم و دانش به وجود می‌آید، کسی که عالمی را تکریم کند، گویا تکریم خداوند را به جا آورده است.

وی ادامه داد: مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی برخوردار از دانش سرشار، اخلاص و ایمان بود، براساس روایات مومنان در پرتوی اخلاص، جایگاه پیدا می‌کنند.

امام جمعه قم افزود: مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی در طول زندگی، عمل صالح انجام می‌داد، او در حوزه‌های شهر‌های ملایر، بروجرد و قم به تحصیل علوم دینی پرداخت، این عالم برجسته از درس شخصیت‌هایی همچون مرحوم آیت‌الله بروجردی، امام خمینی (ره) و مرحوم علامه طباطبایی بهره برد و به مراتب عالی کمال رسید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به جایگاه علمی مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمدی اظهار کرد: این عالم برجسته دارای جایگاه تدریس در حوزه و دانشگاه بود و او در طول زندگی ثبات قدم داشت و هیچ کاستی در زندگی معنوی و اخلاقی این عالم برجسته به وجود نیامد.

وی ادامه داد: تعداد مقالاتی که مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمدی در عرصه‌های مختلف به نگارش درآورد، شگفت انگیز است و بیشتر این مقاله‌ها در مجله‌های معتبر منتشر شد، همچنین او سفر‌های زیادی به کشور‌های مختلف برای ارائه مقالات و سخنرانی در کنفرانس‌های بین المللی داشت.

امام جمعه قم افزود: خدماتی که مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمدی در عرصه فرهنگی داشت، بی نظیر بود و دو هزار و ۵۰۰ متن در زمینه علوم انسانی زیر نظر این عالم برجسته در سازمان سمت منتشر شد، این متون نه تنها در ایران بلکه در کشور‌های مختلف جهان تدریس می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به سیره حیات مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمدی اظهار کرد: او هر آنچه آموخته بود، در طبق اخلاص می‌گذاشت، این عالم برجسته، انسانی کاملا بی تکلف و بی تکبر بود که ذره‌ای خودبینی و تکبر در وجودش نبود، او کمک فراوانی به جامعه داشت.

وی ادامه داد: مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمدی از موسسان دانشگاه تربیت مدرس بود، او دلسوزی زیادی نسبت به مردم داشت و از پرچمداران وحدت حوزه و دانشگاه بود.

امام جمعه قم در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی با کارنامه‌ای بسیار درخشان خداوند را ملاقات کرد و با آبرو از دنیا رفت، او از تعلقات دنیا چشم پوشیده بود.
ارسال نظرات