خبرهای داغ:
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مساله شکار یک مساله پذیرفته شده در دنیا است و پروانه شکار در بسیاری از مناطق دنیا که امکانش وجود دارد، صادر می‌شود، به صراحت می‌گویم که در برابر غوغاسالاری رسانه‌ای عقب نشینی نمی‌کنیم.
کد خبر: ۹۰۲۵۸۶۲
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
در برابر غوغاسالاری رسانه‌ای صدور پروانه شکار عقب نشینی نمی‌کنیم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمید ظهرابی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان در سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم با اشاره به رابطه توسعه و محیط زیست اظهار کرد: این دو با یکدیگر همراه هستند و در جایی که فقر وجود داشته باشد، امکان حفاظت از محیط زیست وجود ندارد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه ۵۰ سال از عرصه‌های طبیعی کشور حفاظت کردیم، اما رشد نرخ جمعیت حیات وحش و پوشش گیاهی در آن مناطق با این تلاش متناسب نیست، این مساله نشان می‌دهد که شیوه مدیریتی درست نبوده است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: به دنبال جلب مشارکت مردمی در حفاظت از محیط زیست هستیم، این رویکرد را در کنار بحث توسعه پایدار دنبال می‌کنیم، به همین دلیل شاهد هستیم که بسیاری از پروژه‌های عمرانی کشور که در سازمان حفاظت محیط زیست در دوره مدیریتی جدید تعیین تکلیف شدند.

ظهرابی با اشاره به وضعیت مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: دستورالعمل طبیعت گردی را در این مناطق به مدیران استان‌ها ابلاغ کردیم و امیدوار هستیم که با رشد طبیعت گردی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، شاهد تغییر نگاه جوامع بومی باشیم.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که نظارت کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست را با وجود فضاسازی‌ها اعمال کنیم، به عنوان مثال در گذشته با وجود اینکه در بسیاری از مناطق امکان صدور پروانه شکار وجود داشت، این پروانه صادر نمی‌شد، این در حالی است که مساله شکار یک مساله پذیرفته شده در دنیا است و پروانه شکار در بسیاری از مناطق دنیا که امکانش وجود دارد، صادر می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: تسلیم غوغاسالاری رسانه‌ای نمی‌شویم، صندوق ملی محیط زیست، پروانه شکار را به کسی می‌فروشد که قیمت بالایی می‌دهد، ۲۰ درصد از سهمیه شکار به جوامع بومی با قیمت ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان فروخته می‌شود، به صراحت می‌گویم که برابر غوغاسالاری رسانه‌ای عقب نشینی نمی‌کنیم.

ظهرابی با اشاره به منابع مالی کسب شده از صدور پروانه شکار اظهار کرد: منابع تامین شده از طریق صدور پروانه‌ها به ارائه خدمات و تسهیلات به جوامع بومی و تامین تجهیزات برای حفاظت از محیط زیست اختصاص پیدا می‌کند تا مردم روستایی حیات وحش را از خودشان بدانند.

وی ادامه داد: در گذشته پروانه‌های شکار در فصل زاد و ولد حیات وحش صادر می‌شد، اما در دوره جدید، این پروانه‌ها در چنین زمانی صادر نخواهد شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: قم استانی کم آب و خشک است و پدیده گرد و غبار در این استان رخ داده است، همچنین پدیده وارونگی دما در قم اتفاق می‌افتد، آلودگی صنعتی و آلودگی ناشی از حمل و نقل هم در استان وجود دارد.

ظهرابی با اشاره به لزوم اختصاص حق آبه محیط زیستی استان قم اظهار کرد: با وجود این توسعه زیاد در بالا دست، باید حق آبه محیط زیستی به این استان اختصاص پیدا کند تا کانون‌های طبیعی گرد و غبار در قم کنترل شوند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از واحد‌های آلاینده فلزات همچون سرب در استان قم مستقر هستند، همچنین در زمینه پسماند‌های صنعتی در این استان مشکلاتی وجود دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها