عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی در گفت‌و گو با «بسیج» مطرح کرد

لزوم استفاده از گوشت قرمز و حبوبات برای رفع فقر آهن

محمود زاده گفت: مصرف گوشت قرمز، حبوبات و اسفناج برای افرادی که دارای فقر آهن هستند، بسیار مفید است و در بین افطار تا سحر بایستی در وعده غذایی خود آن را بگنجانند.
کد خبر: ۹۰۲۵۹۰۴
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
مهدی محمود زاده فوق تخصص خون، سرطان و پیوند مغز استخوان( عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی شهرکرد) در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج پیرامون توصیه‌های پزشکی برای روزه داران با توجه به قرار گرفتن در روزهای آخر ماه مبارک رمضان و ضعیف تر شدن بدن نسبت به روزهای اول گفت: همه افراد بایستی در بین افطار تا سحر تغذیه لازم را داشته و از مواد مغذی و مواد حاوی آهن استفاده کنند.
وی بیان کرد: مصرف گوشت قرمز، حبوبات و اسفناج برای افرادی که دارای فقر آهن هستند، بسیار مفید است و در بین افطار تا سحر بایستی در وعده غذایی خود آن را بگنجانند.
محمود زاده اظهار داشت: افرادی که از غذاهای آهن دار استفاده می‌کنند، بهتر است که تا نیم ساعت بعد آن از نوشیدن چایی پرهیز کرده تا آهن موجود در غذای مصرفی خود را از بین نبرند.
وی تصریح کرد: مصرف بیش از ده درصد آهن جذب سلول‌های روده‌ای نمی‌شود، بنابراین به روزه داران توصیه می‌شود که از مصرف بیش از حد آهن اجتناب کنند.
ارسال نظرات