طرح مدیریت پایدار جنگل بر اساس توان اکولوژیک جنگل تدوین می شود و بر اساس آمایش سرزمین است و ما وارد عرصه های جنگلی می شویم و توان جنگل را مشخص می کنیم که دقیقا مشخص می شود عرصه ها دارای توان پارک،تولید ،حمایت و... هستند و براساس آن مشخص می کنیم عرصه ها دارای چه کاربری هستند.
کد خبر: ۹۰۲۵۹۴۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل بهره برداری سازمان جنگلها  گفت: این طرح جایگزین تنفس جنگل که دارای 7 معیار و 67 شاخص بوده که تهیه ، تدوین ، بررسی و مطالعات همه جانبه آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این اهداف نیاز به این است معیارها و شاخص را مد نظر قرار دهیم و بر اساس آن شرح خدمات و دستورالعمل اجرایی تهیه کنیم و سپس مطالعات را در داخل عرصه های جنگل انجام و واگذاری آن کتابچه های مصوب که بر اساس طرح جایگزین انجام می شود انجام شود.

معصومی اظهار داشت: طرح مدیریت پایدار جنگل بر اساس توان اکولوژیک جنگل تدوین می شود و بر اساس آمایش سرزمین است و ما وارد عرصه های جنگلی می شویم و توان جنگل را مشخص می کنیم که دقیقا مشخص می شود عرصه ها دارای توان پارک،تولید ،حمایت و... هستند و براساس آن مشخص می کنیم عرصه ها دارای چه کاربری هستند.

وی تصریح کرد: براساس کاربری ها مشخص شرح خدمات را مشخص می کنیم و شرح خدمات جنگلداری بر اساس مصوبه شورای عالی جنگل به صورت تفصیلی و نیمه تفصیلی تصویب شده است و داریم برای آن دستورالعمل اجرایی را تدوین می کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها