مصطفی برزگر
چاره جویی برای رفع موانع کارخانجات ضروری است؛
کارخانه گچ دهلران که روزی به کشورهای همسایه صادر می کرد اکنون تعطیل شده است.
کد خبر: ۹۰۲۵۹۶۲
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج، شهرستان دهلران یکی از شهرستانهای با استعداد استان ایلام وحتی کشور می باشد شهرستانی که پتانسیل های بالقوه آن درحوزه های مختلف از جمله آب خاک ،نفت گاز وکشاورزی توانسه نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته باشد .

منابع معدنی آن سبب شده چندین کارخانه گچ وسیمان  در این شهرستان ایجاد وزمینه اشتغال جوانان بومی را فراهم کند  امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است  ولی متاسفانه در هفته گذشته تنها کارخانه فعال گچ جواهر جنوب این شهرستان که عمده صادارت آن به حوزه خلیخ فارس است به دلیل مشکلات وموانع ایجاد شده توسط مدیر عامل این کارخانه تعطیل و50کارگر مشغول در آن از کار بیکار شدند برای برسی بیشتر موضوع گفتگویی با فرماندارو مدیر عامل این کارخانه  گفتگویی داشته ایم.

حسینعلی موسوی" فرماندار دهلران گفت : با پیگیری های صورت گرفته مشکلات این کارخانه حل خواهد شد

وی بیان داشت : یکی از عمده مشکلات این کارخانه عدم نقدینگی است که اقدماتی برای تامین نقدینگی این کارخانه در دستور کار قرار گرفته است.

موسوی اظهار داشت : برای تسریع در حل مشکل این کارخانه وراه اندازی مجدد آن مکاتبه ای با اداره کل صنعت معدن وتجارت استان صورت گرفته است که قول تقویت نقدینگی آن را دادند .

وی افزود: حل مشکلات واحد های تولیدی شهرستان یکی از الویت های مسئولان است وتلاش خواهیم کرد که درکوتاه ترین زمان ممکن مشکلات واحد های تولیدی حل شود .

صفا آزادبخت" مدیر عامل کارخانه کچ جواهر جنوب دهلران گفت : رکود اقتصادی ، تورم وعدم ثبات قیمت ها سبب شده کارخانه را تعطیل کنیم.

وی تصریح نمود: متاسفانه عدم توجه به مشکلات کارخانه از سوی مسئولان استانی وتعطیلات مکرر بازاچه مهران ومشکل حمل نقل سب رکود شدید این کارخانه شده است.

مدیرعامل کارخانه گچ بیان داشت : یکی از مشکلات اساسی کارخانه عدم نقدینگی است که انتظار داریم مسئولان برای فعالیت مجدد این کارخانه کمک کنند.

وی ابراز نمود: عمده تولید این کارخانه به حوزه خلیج فارس صادر می شود وبخشی از بازار داخلی را تامین می کنیم.

آزاد بخت گفت: این کارخانه زمینه اشتغال 50نفر به صورت مستقیم و500نفر هم به صورت غیر مستقیم فراهم کرده است.

یکی از کارکنان کارخانه کچ جواهر جنوب دهلران گفت : باتوجه به مشکلات بیکاری واقتصادی انتظار داریم مسئولان به راه اندازی این کارخانه کمک کنند.

نورمحمد ذلفقاری گفت: حدود ده سال در این کارخانه مشغول به کار هستم ولی به خاطر مشکلات کارخانه توسط مدیر عامل تعطیل شده است.

وی بیان داشت : بیش از 50نفر که از طریق این کارخانه مشغول کار بودند از کار بیکار شدند وانتظار داریم مسئولان برای حل مشکلات این کارخانه چاره اندیشی کنند.

ذلفقاری افزود : در این شرایط اقتصادی وتورم بسیاری از کارگران اجاره نشین هستند وبیکاری شرایط زندگی را برای آنها سخت می کند

این کارگر شاغل در کارخانه کچ دهلران تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب مدیر عامل این کارخانه زمینه اشتغال وبکار گیری نیروهای بومی بوده است .

 

ارسال نظرات