عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشورهای اروپایی در پی محدودکردن برنامه موشکی ایران هستند در حالی که بحث توانمندی موشکی به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۰۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به لزوم دقت در مذاکره با کشورهای اروپایی اظهار داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان گفتند دولت باید در روابط بین‌المللی، منافع ملی بلندمدت کشور را محور فعالیت خود قرار داده  و بتواند روابط اقتصادی عزتمندی را با کشورهای دنیا برقرار کند.

بیشتر بخوانید:

متقی‌‌فر: با خروج آمریکا برجام دیگر معنایی ندارد

وی افزود: طرح مسئله برجام اروپایی و تفکیک قائل شدن میان سه قدرت اروپایی با چین و روسیه اقدامی اشتباه است که موجب بی‌تفاوت شدن این دو کشور نسبت به آینده برجام می‌شود.

**قدرت موشکی ایران بازدارنده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نشست روزهای اخیر 7 قدرت اقتصادی دنیا گفت: بیانیه پایانی گروه 7 نشان داد که کشورهای اروپایی با صراحت در پی محدود کردن برنامه موشکی ایران هستند، در حالی که بحث توانمندی موشکی ایران موضوعی است که با امنیت کشور رابطه مستقیمی داشته و به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست.

به‌گفته ایروانی، کشورهای اروپایی که امروز درباره محدود کردن توانمندی دفاعی ایران اظهار نظر می‌کنند، در دوران جنگ 8ساله ایران با رژیم صدام از هیچ کمکی به صدام دریغ نکردند.

وی ادامه داد: بنابراین قدرت موشکی بازدارنده ایران به‌معنای استفاده از این موشک‌ها نیست و هدف ما از ارتقای توانمندی موشکی، ایجاد ذهنیت بازدارنده در تمام قدرت‌هایی است که تصور تجاوز به خاک ایران را دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مواضع دوگانه مکرون در قبال ایران خاطرنشان کرد: رئیس جمهور فرانسه در اقدامی دوگانه، بلافاصله  پس از خروج آمریکا از برجام در مصاحبه‌ خبری اعلام کرد که دولت او نمی‌تواند هیچ یک از شرکت‌های فرانسوی را مجبور به همکاری با ایران کند، بنابراین با وجود مواضع متغیر کشورهای غربی علیه ایران نمی‌توان به تعهدات این کشورها در قبال ایران دل بست.

ارسال نظرات