برداشت بی رويه از جنگل و همچنين استقرار كارخانه های شن و ماسه در كنار رودخانه ها موجب فرسايش خاک و سرازير شدن حجم زياد رسوب به درياي خزر و بنادر شمالی شده است.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۲۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مديركل بنادر و دريانوردی استان مازندران گفت: برداشت بی رويه از جنگل و همچنين استقرار كارخانه های شن و ماسه در كنار رودخانه ها موجب فرسايش خاک و سرازير شدن حجم زياد رسوب به درياي خزر و بنادر شمالی شده است.

محمد تقی انزان پور در نشست هم انديشي و بررسي موضوعات مرتبط با لايروبي بنادر شمالي كه با حضور مديركل حفاظت و ايمني سازمان بنادر و دريانوردي و مديران كل و كارشناسان بنادر نوشهر ، انزلي و امير آباد و نمایندگان شرکت خط دریابندر در بندر نوشهر برگزار شد اظهار کرد: عمليات لايروبي در حوضچه و كانال دسترسي بندر نوشهر طي سال گذشته در مقايسه با مدت مشابه قبلي رشد 16 درصدي داشته است.

وی با بیان اینکه طي سال گذشته به ميزان 227 هزار 610 متر مكعب لايروبي در حوضچه و كانال دسترسي بندر نوشهر صورت گرفته كه نسبت به مدت مشابه سال قبلي از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است.

انزان پور با اشاره به لزوم كار مطالعاتي در خصوص انباشت رسوب در بنادر شمالي خاطرنشان كرد : متأسفانه برداشت بي رويه از جنگل و همچنين استقرار كارخانه هاي شن و ماسه در كنار رودخانه ها موجب فرسايش خاک و سرازير شدن حجم زياد رسوب به درياي خزر و بنادر شمالي مي شود كه نيازمند پيش بيني اقدامات اساسي در اين زمينه هستيم.

علیرضا خجسته مديركل حفاظت و ايمني دریانوردی سازمان بنادر و دريانوردي نيز در اين نشست طي سخناني لايروبي بنادر شمالي را نقطه قوت عملكرد سازمان بنادر در سطح بنادر كشور عنوان كرد.

وي افزود:حجم عمليات لايروبي در بنادر شمالي در دو سال اخير بيش از پيش بيني هاي صورت گرفته بود و اين نشان دهنده تشريک مساعي و تعامل سازنده بين مسئولان و كاركنان بنادر شمالي و شركت پیمانکار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها