شرکت نایارا انرژی هند (اسار اویل سابق) یکی از بزرگترین مشتریان هندی نفت ایران، به دلیل تحریم های جدید دولت آمریکا، از ماه جاری شروع به کاهش خرید خود از ایران کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۴۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رویترز، 3 منبع مطلع گفتند، شرکت نایارا انرژی هند (اسار اویل سابق) یکی از بزرگترین مشتریان هندی نفت ایران، به دلیل تحریم های جدید دولت آمریکا، از ماه جاری شروع به کاهش خرید خود از ایران کرده است.

شرکت نایارا، سال گذشته در قراردادای به مبلغ 12.9 میلیارد دلار توسط شرکت رزنفت روسیه و شرکایش خریداری شد. آمارهای منابع کشتیرانی نشان می دهد که این شرکت معمولا ماهانه حدود 5.5 تا 6 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری می کند. به گفته منابع آگاه «شرکت نایارا خرید خود از ایران را حدود 40 تا 50 درصد از ارقام متوسط کاهش خواهد داد، و خرید خود از ایران را به حدود 3 تا 4 میلیون بشکه در روز خواهد رساند.»

بر اساس گزارش وزرات نفت ایران، صادرات نفت این کشور در ماه می به 2.7 میلیون بشکه در روز رسید. هند، سومین مصرف کننده و وارد کننده بزرگ نفت جهان، حدود 4.5 میلیون بشکه در روز نفت وارد می کند.

منابع مطلع در شرکت نایارا در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت قصد دارد خرید نفت ماهیانه خود از ایران را به میزان 40 تا 50 درصد کاهش دهد یا خیر گفتند: «تاکنون برنامه ریزی مشخصی برای نحوه کاهش خرید نفت از ایران صورت نگرفته است... ما هنوز به دنبال روشن شدن موضع تمام طرف ها هستیم.»

تحریم های آمریکا علیه صنعت نفت ایران پس از یک دوره 180 روزه و از روز 4 نوامبر اجرایی خواهد شد، اما بسیاری از پالایشگاه های اروپایی و همچنین خریدارانی در آسیا، از هم اکنون در حال کاهش خرید نفت خود از این کشور هستند.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند هفته گذشته گفته بود، کشورش رویکرد «صبر و انتظار» را در پیش گرفته تا مشخص شود که دقیقا تحریم های آمریکا چه تاثیری خواهد داشت.

ارسال نظرات