بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم حاشیه شهر مشهد در حال برگزاری است

بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم حاشیه شهر مشهد در سه سطح بزرگسالان، جوانان و نوجوانان در حاشیه شهر مشهد در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۵۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
قاسم وحدتی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران سپاه ناحیه میثم مشهد از برگزاری مرحله شهرستانی بیست و یکمین دوره مسابقات قران کریم در مقطع سنّی بزرگسال (بالای ۱۶ سال) و نوجوان (زیر ۱۶ سال) دربخش برادران از ۲۰ الی 22 خرداد سال جاری در محله شهیدآوینی مشهد در مسجدموسی بن جعفر (علیه السلام) از ساعت ۲۲ الی ۱.۳۰ بامداد، با داوری اساتید برجسته  همچون استاد حجت الاسلام محسنی، حسین تقدمی و مجتبی جاویدی از مؤذنین حرم مطهر رضوی، جهت بالابردن سطح کیفی مسابقات خبر داد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران در رابطه با هدف و نحوه برگزاری مسابقات قرآن افزود: این دوره مسابقات قرآن کریم در رشته قرائت در سه سطح مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی به منظور بالا رفتن سطح فرهنگ و ترویج انس با قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی افزود: قرآن کریم نشانه همدلی و یک پارچگی مسلمانان است و ثمره این همدلی وحدت میان مسلمانان دنیا می‌باشد، امروز در حاشیه شهرها خصوصاً منطقه شهیدآوینی مشهد این همدلی و وحدت بیشتر از پیش احساس می‌شود که تنها چیزی که می‌تواندتمام مسلمانان را در زیر یک پرچم جمع کند و نگه دارد قرآن است.

وحدتی به باید‌هایی از کلام رهبری اشاره کرد و بیان داشت: دوستان سعی کنند در همه اوقات به خصوص در ماه رمضان تلاوت قرآن را از یاد نبرند. قرآن نباید از زندگی‌تان حذف شود. تلاوت قرآن را حتماً داشته باشید حال هر چه قدر که ممکن است. تلاوت قرآن با تأمل و تدبر  اثر می‌بخشد خصوصاً این ماه [رمضان]، که بهار قرآن است.
 
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران سپاه ناحیه میثم مشهد خاطر نشان کرد: انس با قرآن، معرفت اسلامی را در ذهن ما قوی‌تر و عمیق‌تر می‌کند. بدبختی جوامع اسلامی، به خاطر دوری از قرآن و حقایق و معارف آن است. آن کسانی از مسلمانان که معانی قرآن را نمی‌فهمند و با آن انس ندارند، وضعشان معلوم است. حتی کسانی هم که زبان قرآن، زبان آنهاست و آن را می‌فهمند، به خاطر عدم تدبر در آیات قرآن، با حقایق قرآنی آشنات نمی‌شوند و انس نمی‌گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نفرات برتر این دوره از مسابقات جوایز نقدی و غیرنقدی اهدا می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها