خبرهای داغ:
استاد دانشگاه‌های قزوین اذعان کرد:

سبک زندگی اسلامی بهترین راه مقابله با تهاجم‌فرهنگی

استاد دانشگاه‌های قزوین اذعان کرد: باید توجه داشت که در شرایط امروز رسیدگی به مسائل اقتصادی کشور، جلوگیری از شکاف طبقاتی موجود در جامعه و هم‌چنین روی آوردن به سبک زندگی اسلامی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن می‌باشد.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۹۹
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

رستم قنبرلو استاد دانشگاه‌های استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص آرمان‌های امام خمینی(ره) در جامعه اظهار کرد: امروز ما به برخی از اصلی‌ترین آرمان‌های امام راحل که همان استقلال، آزادی و رهایی از استکبار جهانی و زیر سلطه بودن سایر کشورها است رسیده‌ایم.
وی ادامه داد: خوشبختانه از نظر سیاسی امروز ما از معدود کشورهایی هستیم که از کشورهای مستکبر تبعیت‌پذیری نداریم البته به لحاظ فرهنگی و اقتصادی باید گفت که هنوز فاصله زیادی با آرمان‌های امام راحل داریم.
این کارشناس برقراری عدالت و قسط را از دیگر آرمان‌های امام(ره) عنوان کرد و گفت: ما امروز در راستای تحقق عدالت و قسط و از بین بردن تبعیض و اختلاف طبقاتی در جامعه تلاش بسیاری را مبذول داریم.
این استاد دانشگاه افزود: برای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه می‌بایست نگاهی به دوران اوایل انقلاب داشته باشیم و ساده‌زیستی و دوری از تجمل‌گرایی را سرلوحه کار خود قرار دهیم ولی متاسفانه امروز این مهم در بین برخی مسئولین مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته است.
قنبرلو با اشاره به مسائل و مشکلات فرهنگی موجود تبیین کرد: دشمنان ما از همان ابتدا و از راه‌های مختلف در صدد ضربه زدن و سرنگونی اسلام بوده‌اند و امروز با توجه به ضعف‌های ما در زمینه فرهنگ به نفوذ از این راه و تهاجم فرهنگی روی آورده‌اند.
وی ابراز داشت: باید توجه داشت که در شرایط امروز رسیدگی به مسائل اقتصادی کشور، جلوگیری از شکاف طبقاتی موجود در جامعه و هم‌چنین روی آوردن به سبک زندگی اسلامی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن می‌باشد.
این کارشناس تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی صرفا با شعار و صحبت کردن در راستای آن محقق نخواهد شد و برای پیاده کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه و مقابله با دشمن نیازمند فرهنگسازی در این زمینه و هم‌چنین عملی شایسته و ادامه‌دار در این مسیر هستیم.
این استاد دانشگاه با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مطرح کرد: برای تحقق جامعه اسلامی ابتدا می‌بایست دولت اسلامی در کشور تحقق یابد و این مهم و سبک زندگی اسلامی می‌بایست ابتدا از مسئولین سرچشمه گرفته و در ادامه به آحاد مردم سرازیر شود.
قنبرلو در بخش پایانی این گفت و گو متذکر شد: عمل مسئولین، دولتمردان و نخبگان یقینا گامی بسیار موثر در جهت تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه خواهد بود.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها