خبرهای داغ:
کارشناس مسائل مذهبی اذعان کرد: زندگی معنوی و مادی هرگز از هم جدا نبوده و نیستند و ما باید معنویت و بندگی خداوند را در جای جای زندگی خود قرار دهیم.
کد خبر: ۹۰۲۶۱۰۰
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

حجت‌الاسلام خمسه‌ای کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گوی اختصاصی با خبر نگار خبرگزاری بسیج قزوین، به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر و در خصوص فضائل کسب شده از ماه مبارک رمضان با اشاره به آیات الهی اظهار کرد: ماه رمضان به خاطر امید خداوند برای رسیدن بندگان به تقوا است و عید فطر عید بندگی خداوند است.
وی تصریح کرد: رمضان ماه بندگی خداوند است که حس رهایی و آزادی از هواهای نفسانی و قیود شیطانی را در انسان تقویت کرده و نفس انسان را در اختیار خداوند قرار می‌دهد.
این کارشناس تقوا را میوه و ثمره اصلی ماه رمضان عنوان کرد و گفت: روزه‌دارانی که فضیلت این ماه را درک کرده و به تقویت ایمان و اراده خود در ماه رمضان پرداختند حقیقتا در روز عید از فضیلت‌های بسیاری بهره‌مند می‌شوند.
خمسه‌ای تشریح کرد: عید سعید فطر عید تمام شدن و افطار روزه ظاهری است چرا که مسلمانان و مومنان باید در تمام طول سال و تا پایان زندگی دنیوی‌شان در برابر محرمات روزه‌دار باشند و با اعمال واقعی به سوی خداوند بروند.
وی معنویت را تنها مختص ماه مبارک رمضان ندانسته و تاکید کرد: زندگی معنوی و مادی هرگز از هم جدا نبوده و نیستند و ما باید معنویت و بندگی خداوند را در جای جای زندگی خود قرار دهیم.
این کارشناس مطرح کرد: در ماه مبارک رمضان ما فضائل بسیاری را کسب نموده‌ایم لذا با اتمام این ماه شیطان برای گول زدن و گمراه کردنمان حریص تر از قبل شده است لذا باید تلاشمان را برای نگهداری از فضائل به دست آمده بیشتر کنیم.
خمسه‌ای در بخش پایانی این گفت و گو خاطرنشان کرد: توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت(ع) بهترین راه برای نگهداری از فضائل و ارزش های به دست آمده از ماه رمضان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها