رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خواستار برگزاری جلسه غیرعلنی برای بررسی وضعیت بازار سکه شد.
کد خبر: ۹۰۲۶۱۲۰
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه سکه 2 میلیون 500 هزار تومان شده است، اظهار داشت: باید دولت و مجلس در این رابطه تدبیر کنند،  باید مجلس در این موقعیت جلسه غیر علنی را داشته باشد تا دولت گزارشی از وضعیت موجود ارائه کند، نرخ سکه و دلار قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در گزارشی که ارائه می شود لازم است مشخص شود سیاست های بانک مرکزی در این رابطه چیست، اینکه سکوت کنیم موجب ایجاد فضای منفی در جامعه و اقتصاد می شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: نباید نابسامانی شکل بگیرد و بعد به دنبال درمان آن برویم، روند کنونی بازار سکه و ارز قابل قبول نیست باید جلسه ای تشکیل شود و مصرانه از دولت خواسته شود گزارشی از سیاستی ها و وضعیت موجود ارائه کند. دولت باید گزارش دهد چرا چنین اتفاقی رخ داده است؟ نقش سکه در اقتصاد کشور ما چیست؟

وی به عوامل تاثیر گذار بر بازار سکه و ارز اشاره کرد و گفت: سیاست های ارزی، سیاست های پولی، نوع نگاه به پول ملی، بودجه دولت و واقعیت ها و مسائل که در بودجه مصوب  دولت در سال 97 وجود دارد، ورود شبهه پول ها به نقدینگی کشور، افزایش نقدینگی، واردات و صادرات، خروج ارز از کشور، قاچاق، سیاست های بانکی و سیاست های اقتصادی دولت درباره وضعیت اشتغال، مسکن و نرخ سود بانکی همه این ها در افزایش قیمت دلار و سکه دخیل هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید گزارش دهد، مجلس نباید فقط گزارش را بشنود، اظهار داشت: متاسفانه در مجلس بیشتر شنونده هستیم، مجلس باید تصمیم بگیرد.

حاجی بابایی تاکید کرد: علاوه بر جلسه غیر علنی باید نشست علنی برگزار شود تا مردم مسائل گوناگون را بدانند و از بحث ها مطلع شوند، دولت نباید اجازه دهد نابسامانی به وجود بیاید بلکه لازم است قبل از وقوع پیگیر موضوع باشد.

ارسال نظرات