خبرهای داغ:
امام جمعه بهار:

ماه رمضان ماه خودسازی و حرکت به سمت فضائل است

امام جمعه بهار با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه خدا و ماه خودسازی و حرکت به سمت فضائل است، گفت: این ماه بهترین ماه خداست که در آن باید اخلاق خود را زینت بخشیم.
کد خبر: ۹۰۲۶۱۴۶
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

ماه رمضان ماه خودسازی و حرکت به سمت فضائل استبه گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، حجت الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا در جمع کارکنان سپاه ناحیه بهار اظهار داشت: هر کدام از ما انسان‌ها در طول 11 ماه گناهانی را مرتکب می‌شویم بنابراین بهترین ماه که درهای رحمت الهی برای بخشش وجود دارد همین ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه خدا و ماه خودسازی و حرکت به سمت فضائل است و انسان در این ماه به سمت قرآن می‌رود و به ذکر خدا می‌پردازد و راز و نیاز با  خدا دارد بنابراین ماه با خیر و برکت و خودسازی است که انسان‌ها نباید به راحتی این ماه عزیز را از دست بدهند.

امام جمعه بهار در ادامه به ویژگی‌های روزه‌دار واقعی اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد روزه می‌گیرند اما روزه آنها قابل قبول نیست و فقط گرسنگی را تحمل می‌کنند.

وی ادامه داد: روزه‌دار واقعی کسی است که زبانش روزه باشد و از بکار بردن الفاظ زشت و بد خودداری می‌کند و باید اعضاء و جوارحش نیز روزه باشد؛ صبر و صله رحم و افطاری دادن به ویژه افطاری دادن به فقرا و ایتام نیز از جمله ویژگی‌های روزه‌داران است.

حاتم‌نیا افزود: تمرین و خودسازی به این معنا است که ما تمرین اخلاق در این ماه داشته باشیم بنابراین اگر اخلاق اهل‌بیت(ع) نداشته باشیم ضرر می‌کنیم؛ این ماه بهترین ماه خداست که در آن باید اخلاق خود را زینت بخشیم و در غیر ماه رمضان نیز انسانی با اخلاق باشیم.

وی در ادامه خودسازی را در گناه نکردن بسیار با اهمیت دانست و گفت: گناه جهر و سیره انسان را تیره و تاریک می‌کند به طوری که از خدا فاصله می‌گیرد و کسی که از خدا فاصله گرفت به سمت گناهان می‌رود و این یعنی بی تقوایی که خطرناک است.

وی تاکید کرد: درهای جهنم در این ماه بسته است و فرصت استثنایی برای انجام کارهای خوب است و هرچه قدر بتوانیم به سمت خدا حرکت کنیم بنابراین باید به راز و نیاز با خدا و دعا و مناجات بپردازیم و اگر این برنامه عالی را در ماه‌های دیگر نیز ادامه دهیم و استمرار پیدا کند به طور قطع از گناه دوری می‌جوییم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات