خبرهای داغ:
مخترع برتر کشور در گفت‌وگو با سرویس خبری بسیج علمی:
مخترع شیروانی که پس از کسب موفقیت‌های بی‌شمار روزهای اخیر عنوان کارگر نمونه کشوری در بخش خدمات را هم به‌ خود اختصاص داده اعتقاد دارد مخترعین، امروز نیاز بیشتری به حمایت دارند.
کد خبر: ۹۰۲۶۱۶۸
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
حمایت از جامعه مخترعین نیاز امروز ماست 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی  از خراسان شمالی امید امیرگونه‌زاده الاشلو دارای مدرک کارشناسی تکنولوژی برق قدرت و دانشجوی کارشناسی ارشد سیستم برق دانشگاه دولتی و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان است.

وی مخترع و محقق بوده و عنوان مخترع برتر استان و شهرستان و ثبت چندین اختراع را در سطح کشوری و بین‌المللی در کارنامه پژوهشی خود دارد. امیرگونه‌زاده که دارای مهارت و گواهی فناوری‌های نانو از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو کشور است، عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان بوده و موفق به کسب عنوان نخستین جهادگر علمی و اقتصاد مقاومتی علمی و عملی کشور و عنوان بسیجی فعال و مخترع و نخبه را دارد.
امیرگونه‌زاده مدیر مجمع مخترعین و سازمان علمی پژوهشی شهرستان شیروان است و توانسته کتاب بومی محلی را تالیف و گردآوری کند. وی که خبرنگار روزنامه و تصویربردار است افتخار تدریس در دانشگاه را داشته و عضو سازمان جمعیت هلال احمر و اهدای عضو است.
وی دارای مدرک و گواهی‌نامه دورآکادمی I_C_T_S بین‌الملل از کشور آلمان و گواهی‌نامه مدیریت و خلاقیت در هزاره سوم بین‌الملل از دانشگاه علامه طباطبایی و دارای گواهی مدیران خلاق در بهبود و رونق کسب و کار و سیستم نوین بهره‌گیری از منابع انسانی و سمت دبیر امر به معروف و نهی از منکر استان و شهرستان شیروان را دارد.
امیرگونه‌زاده که بتازگی عنوان کارگر نمونه کشوری در بخش خدمات را کسب کرده است درباره اختراع اولیه‌اش اظهار می‌کند: «بنده از ابتدا خلاق و کنجکاو بودم همیشه دوست داشتم با افراد باهوش و موفق همراه شوم بیشتر به زندگی‌نامه‌های بزرگان و مخترعان جهان می‌پرداختم برای مثال توماس ادیسون که دانش‌آموزی تنبل به‌نظر می‌رسید ولی تصمیم و اراده او بود که او را به ادیسون با 2500اختراع تبدیل کرد. اراده من اوایل دوران دبیرستان شکل گرفت به رشته مورد علاقه خود یعنی برق گرایش PLC روی آوردم.»

وی اضافه می‌کند: «نخستین اختراعم را دوره آخر دبیرستان به‌نام آیفون کنترل از راه دور دیجیتالی در سال 1388 در اداره مالکیت‌های معنوی و ثبت اختراعات به ثبت رساندم. از ویژگی های این اختراع می‌توان گفت که متصل به سیستم هوشمند ضد سرقت و با توجه به طراحی صفحه کیبوردی که برروی پنل نصب شده از اعداد 0 تا 9 شماره‌گذاری شده است که این اعداد برای طبقات و تعداد واحدهای یک ساختمان است و هر کاربر یا واحد مسکونی یک رمز و ریموت مخصوص خودش را دارد که دیگر نیاز به دسته کلید نیست و می‌توان با استفاده از ریمونت کنترل در منزل را باز و بسته کرد.»
این مخترع جوان در ادامه می‌گوید: «قابلیت دیگر دستگاه این است که می‌توان با استفاده از برنامه پنل گوشی داخل منزل، ارتباط آیفون منزل را با گوشی هوشمند همراه شخص واحد ارتباط برقرار کرد. این کارایی زمانی رخ می‌دهد که شخص یا صاحب واحد در منزل نباشد و پنل گوشی را روی اتوماتیک انتقال داده با این روش صاحب خانه متوجه می‌شود که الان چه کسی پشت در منزل است و ویژگی‌های زیاد دیگری دارد که وقت برای گفتن مهیا نیست.»
وی اضافه می‌کند: «در آن دوران بود که متوجه شدم ایده‌هایم را می‌توانم به واقعیت تبدیل کنم خیلی خوشحال شده بودم و تصمیم گرفتم که بعد از چند ماه مجددا اختراعات دیگری را هم به ثبت برسانم از جمله تلویزیون و بخاری هوشمند. اکنون نیز در عرصه پزشکی چندین اختراع بین‌المللی و کاربردی در مرحله ثبت و تجاری سازی دارم که دستگاه هایپر هیدروز برای از بین بردن تعریق بیش فعال عروق کف دست و پا (در مرحله ثبت و تجاری سازی) یکی از آن‌هاست، این اختراع تحول بزرگی را در علوم پزشکی به همراه دارد.
البته من خودم را یک نخبه علمی نمی‌دانم همیشه سعی من بر این بوده که دغدغه‌های ذهنی و ایده‌هایم را دنبال و به واقعیت تبدیل کنم و ایده‌های به‌روز همراه نیاز جامعه بشری باشند تمام سعی من این بود که به اندازه سهم خود در جامعه فرد مفیدی باشم.»
امیرگونه‌زاده از مشوق‌هایش به علم و فناوری می‌گوید: «مشوق اصلی من ابتدا و بالاتر از هر عاملی خواست خداوند و سپس حمایت و همراهی خانواده‌ام و می‌توان عاملی اصلی را فقط اراده و تلاش به همراه پشتکار و کار زیادم در عرصه علمی و جهادی دانست.»
وی در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره فرار مغزها چیست؟ می‌افزاید: «هرکسی دلیلی برای انتخابش دارد برخی مواقع افراد رفاه و امکانات را انتخاب می‌کنند و ترجیح می‌دهند جایی زندگی کنند که مورد حمایت باشند. البته من با نخبگان ایرانی زیادی که در خارج از کشور هستند، ارتباط دارم بسیاری از آنان به دلیل نبود

ارسال نظرات