حجت الاسلام مصطفی گرجی، در این نشست گفت: کانون های مساجد، پایگاهی است که فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد را پیگیری می کنند.
کد خبر: ۹۰۲۶۱۷۰
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد امروز با حرازی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد در این نشست گفت: کانون های مساجد، پایگاهی است که فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد را پیگیری می کنند.

وی افزود: تلاش این است که مساجد از حالت تک بعدی بیرون بروند و کارکردهای فرهنگی، هنری و آموزشی خود را احیا کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور ربع قرن قدمت دارند که از ابتدا تاکنون نیز به صورت غیر رسمی فعالیت داشتند اما اکنون با تصویب اساسنامه به نوعی به صورت رسمی فعالیت در مساجد را دنبال می کنند.

حجت الاسلام گرجی تصریح کرد: تلاش ما بر گفتمان سازی و هم افزایی مطلوب با سایر نهادهای فرهنگی است زیرا معتقدیم برای رسیدن به نتیجه ایده آل از همه توانمندی نهادهای مرتبط، در ساحت ماموریتشان میتوان استفاده کرد.

وی بیان کرد: پیش از این به لحاظ کمی تلاش های قابل تقدیری صورت گرفته است اما تلاش ما بر کیفی سازی علمی کردن فعالیت های فرهنگی و هنری است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد ادامه داد: حوزه ماموریت ما پس از تصویب اساسنامه بر فعالیت در زمینه کودک، نوجوان و خانواده تاکید دارد و در این زمینه نیز بر جذب قشر خاکستری به مساجد معتقد است.

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: 75 درصد جامعه ما را قشر خاکستری تشکیل می دهد و بر این اساس بخشی از ماموریت ما جذب این قشر از جامعه است بنابراین به دنبال برنامه ریزی دقیق و مناسب فرهنگی برای این قشر هستیم.

وی گفت: ما بیان کردیم درب کانون های فرهنگی و هنری به روی تمامی سلایق سیاسی باز است اما معتقدیم سیاسی کاری در موضوعات فرهنگی سم مهلکی در ظرف فرهنگ است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد بیان کرد: یکی از جدی ترین دغدغه های ما تولید مخاطب جدید برای موضوعات فرهنگی و هنری دینی است و در این راستا نیازسنجی نیازهای نسل نو را لازم می دانیم.

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: همه نهادها در جامعه مرتبط به هم هستند که باید با هم افزایی و مبتنی بر ماموریت خود در راستای بهبود عملکردها گام بردارد.

حرازی زاده، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این نشست گفت: بحث فرهنگ در کشور ما جای کار بسیار زیادی دارد و علی رغم بودجه های زیادی که برای ان صرف شده است اما هنوز جای کار دارد.

وی افزود: ما در هلال احمر استان یزد دارای پتانسیل جوانان و نوجوانان و کودکان و بانوان هستیم که در کانون هایی از جمله دانشجویی، دانش آموزی و طلاب مشغول به فعالیت هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم که بایستی حیطه فعالیت های خود را بشناسیم و معرفی کنیم تا بتوانیم با هم افزایی به نوعی اثر گذاری بیشتری داشته باشیم.

حرازی زاده بیان کرد: اهداف هلال احمر شامل امداد رسانی در زمان جنگ و حادثه است که آمادگی برای اتفاقات مختلف ایجاد می کند که در این بخش ما میتوانیم با همکاری کانون های مساجد فعالیت های اثرگذاری داشته باشیم.

وی گفت: از جمله طرح های ما دادرس، خادم است که می توانیم از این پتانسیل ها در زمینه همکاری استفاده کنیم و به هدف خود برسیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد بیان کرد: طرح محله ایمن از جمله دیگر اقدامات ما است که در کانون های مساجد نیز میتوان آن را پیگیری کرد و مردم را آگاه سازی کنیم.

در پایان این نشست نیز قرار شد کارشناسان با بررسی فعالیت های دو مرکز تفاهم نامه ای امضا شود.
ارسال نظرات