خبرهای داغ:
مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه:
مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه گفت: تاکید بر پیگیری موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا، یک موضوع راهبردی و کلیدی است که البته در این خصوص تنها نیستیم.
کد خبر: ۹۰۲۶۱۸۲
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
پیگیری موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا یک موضوع راهبردی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری دوشنبه شب در نشست تخصصی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با اشاره به ویژگی‌های مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایشان یک تحلیل عمیق و راهبردی دارند، رهبر معظم انقلاب معتقد هستند که در یک پیج تاریخی قرار داریم، یعنی مسیر تمدنی بشریت در حال تغییر است.

وی ادامه داد: در تاریخ معاصر شاهد خروج دین از انزوا، تغییر در مناسبت‌های قدرت در عرصه بین الملل و شکل گیری قطب‌های سیاسی و گذر از دنیای تک قطبی و شکل گیری موج‌های بیداری اسلامی در جهان اسلامی بودیم.

مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه افزود: وزن و اقتدار تمدن دنیای اسلام در حال افزایش و قدرت تمدن‌های رقیب در حال افول است؛ در مواجهه تمدنی، مهم‌ترین رقیب ما، تمدن غرب به خصوص تمدن آمریکایی است، تمدن غربی، دشمن تمدن اسلامی است.

حسینی کوهساری با اشاره به افول تمدن غربی اظهار کرد: نشانه‌های افول و رکود این تمدنی آشکار شده است، تمدن غربی چالش‌هایی در عرصه‌های سیاسی، نظامی، اخلاقی، اجتماعی، معرفتی و فکری است.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۷۳ چهار کشور عربی با پشتیبانی جهان اسلام وارد جنگ با رژیم صهیونیستی شدند، نتیجه این جنگ اشغال بخش‌هایی از این چهار کشور عربی به دست صهیونیست‌ها است، اما امروزه رژیم صهیونیستی که روزی داعیه نیل تا فرات داشت، مجبور شد که دیوار‌های بتونی در اطراف خود بکشد تا از حملات نیرو‌های مقاومت فلسطین در امان باشد.

مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه افزود: یکی از نماد‌های تمدن غربی اعلامیه حقوق بشر است، بسیاری از سازمان‌های بین المللی که نماد تمدن غرب هستند، مثل سازمان ملل و شورای امنیت ناظر بر حقوق بشر شکل گرفتند، در واقع تجلی نماد‌های معرفتی تمدن غربی، اساس حقوق بشر است.

حسینی کوهساری با اشاره به جنگ‌های آمریکا در خاورمیانه اظهار کرد: بسیاری از این جنگ‌ها به بهانه نقض حقوق بشر توسط کشور‌هایی همچون عراق و افغانستان صورت گرفت، مباحث حقوق بشری برای آمریکا و تمدن غربی، یک مساله حیثتی است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید بر روی موارد نقض حقوق بشر در آمریکا تاکید کنیم، اگر بخواهیم که با تمدن غربی مقابله کنیم، باید علاوه بر تاکید نقاط ضعف این تمدن، نقاط قوت تمدن خودمان را تقویت کنیم.

مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه افزود: بسیاری از اقداماتی که تمدن غربی علیه کشور‌های اسلامی طی سال‌های اخیر انجام داد، اگر موارد نقض حقوق بشر در تمدن غربی تبیین شود، این اقدامات رسوا می‌شود، تمدن غربی، تمدن رسوایی است و خون بارترین جنگ در طول تاریخ، جنگ جهانی دوم است که توسط دنیای غرب شکل گرفت.

حسینی کوهساری با اشاره به تبعات جنگ جهانی دوم بر ایران اظهار کرد: براثر این جنگ در کشورمان یک قحطی رخ داد که بین چهار تا ۹ میلیون نفر جان خودشان را از دست دادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکید بر پیگیری موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا، یک موضوع راهبردی و کلیدی است که البته در این خصوص تنها نیستیم، سازمان ملل، وزارت امور خارجه چین و روسیه در این خصوص گزارش‌های متعددی منتشر کردند و همچنین تشکل‌های مردمی هم در خصوص موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا گزارش تهیه می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها