یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: تصویب FATF و کنواسیون‌های وابسته به آن، ریل‌گذاری برای تسلیم‌سازی کشور در جنگ اقتصادی است تا ایران، در شرایط اضطرار، وادار به توافق مجدد با اروپا و آمریکا شده و مجبور به پذیرش برجام معیوب گردد.
کد خبر: ۹۰۲۶۲۰۴
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج  استان مرکزی؛ رجبی کارشناس مسائل سیاسی استان مرکزی صبح امروز در جمع پایوران و نیروهای وظیفه ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به شرایط سیاسی و بین‌المللی به معاهده FATF و کنوانسیون‌های وابسته به آن گفت: FATF کارکرد ویژه‌ای در جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران دارد.

وی افزود: اجرایی شدن FATF و کنوانسیون‌های وابسته به آن، تمامی گلوگاه‌های پنهان و پیدای اقتصاد ایران را برای آمریکا قابل رویت کرده و دست ایران را در مقابله و دور زدن تحریم‌ها می‌بندد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه  FATF تحریم‌های جدید ایالات متحده را هوشمند می‌سازد و اثربخش شدن آنها را نیز برای وزارت خزانه‌داری آمریکا قابل سنجش می‌نماید، گفت: تصویب FATF و کنواسیون‌های وابسته به آن، ریل‌گذاری برای تسلیم‌سازی کشور در جنگ اقتصادی است تا ایران، در شرایط اضطرار، وادار به توافق مجدد با اروپا و آمریکا شده و مجبور به پذیرش برجام معیوب گردد.

رجبی با تاکید بر اینکه برخی در داخل در عمل به ستون پنجم دشمن در جنگ اقتصادی تبدیل شده‌اند، گفت: اروپا جرأت انجام بخش عمده ای از اجرای برجام را ندارد و بخش دیگر را تصمیم به انجام آن ندارند.

وی اظهار کرد: بخشی که تمایل دارند انجام دهند، سرمایه گذاری شرکت های مهم آن ها است و بخشی را که تمایل به انجام ندارند باز کردن راه سرمایه گذاری شرکت های اروپایی و سیستم های بانکی است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: با اتکا به سخنان مقام معظم رهبری، ایران بایستی متمرکز بر تقاضاهای خود در برجام باشد و به مواضع متغیر اروپا توجه کند، اروپا در ادامه برجام حتما خواهان عدم ادامه دادن هسته ای ایران خواهد بود و آنها نباید بلند پرواز باشند؛ اروپا خواهان در بند بودن ایران است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات