وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰ درصد مدارس کشور هنوز به صورت دو نوبته اداره می‌شوند و ۳۰ درصد مدارس نیز نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی هستند.
کد خبر: ۹۰۲۶۲۹۶
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، «سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی خیرین مدرسه‌ساز کشور که در مدرسه دارالفنون تهران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از افتخارات مردم ایران، انجام کار خیر است و یکی از اقدامات خیر، مدرسه‌سازی است.

وی ادامه داد: امروز آموزش و پرورش به خود می‌بالد که بیش از دو دهه پیش مردمی از این بوم به پاخاستند و تشکل مدرسه‌سازی را ثبت کردند و مسئولیت جذب خیرین را برای مدرسه‌سازی به عهده گرفتند.

بطحایی تصریح کرد: از 530 هزار کلاس درس در کشور، بیش از 110 هزار کلاس توسط خیرین احداث شده است و آورده‌ای بیش از دولت در سال‌های اخیر داشته‌اند.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: 10 درصد مدارس کشور هنوز به صورت دو نوبته اداره می‌شوند و 30 درصد مدارس نیز نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی هستند.

وی به حضور بیش از 650 هزار خیر مدرسه‌ساز در داخل کشور و 1000 خیر مدرسه‌ساز در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره)، مدرسه‌سازی را توسعه آخرت نامیدند.

بطحایی ادامه داد: تلاش در راه مدرسه‌سازی، جهادی مقدس است و در میهن اسلامی، این مهم همواره رو به رشد بوده است. 

انتهای پیام/

فارس/

ارسال نظرات