تهیه و توزیع بسته غذایی برای نیازمندان نکایی

بسته های غذایی حاوی کالاهای اساسی و ضروری از جمله برنج، گوشت، مرغ، حبوبات، روغن، خرما است، از سوی تنی چند جوانان گروه مردمی فرهنگی- مذهبی رضوان‌الحسین(ع) شهرستان نکا تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۲۶۳۱۲
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رمضان که می‌آید انگار حال دلمان هم خوب می‌شود و با تغییر راه و رسم زندگی غیر از 11 ماه گذشته، راه و روشی جدید و دوست‌داشتنی در دستور کار ما قرار می‌گیرد و در این بین کمک به دیگران، دستگیری از نیازمندان و افطاری دادن از جمله برنامه‌ها برای تقسیم مهربانی است.  

این روزها با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی رمضان که انگار جنس زندگی‌مان عوض شده است؛ گروه مردمی فرهنگی- مذهبی رضوان‌الحسین(ع) شهرستان نکا در ماه میهمانی خدا با کمک و یاری همکاران افتخاری و پرتلاش خود؛ تلاش دارد تا تعدادی بسته‌های مواد غذایی و بهداشتی در بین خانواده‌های نیازمند و اوتیسم توزیع کند.

 

گروه مردمی فرهنگی- مذهبی رضوان‌الحسین(ع) شهرستان نکا از چندین ماه پیش از آغاز ماه مبارک رمضان، با توجه به رسالتی که در پیش گرفته بود و تلاش داشت تا در این ماه مبارک، کمک به نیازمندان در دستور کارش قرار گیرد؛ به شناسایی نیازمندان واجد شرایط پرداخت و همسو با اهداف نوع‌دوستی به توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی در بین نیازمندان و تعدادی از بیماران اوتیسم پرداخت.

همه امکانات فراهم شد تا این جوانان در یک فضای صمیمی و با هدف نوع دوستی اقدام به توزیع این سبد غذایی در بین افراد نیازمند و بیماران اوتیسم کنند.

این بسته های غذایی که حاوی کالاهای اساسی و ضروری از جمله برنج، گوشت، مرغ، حبوبات، روغن، خرما است، از سوی تنی چند جوانان گروه مردمی فرهنگی- مذهبی رضوان‌الحسین(ع) شهرستان نکا بسته‌بندی و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

 حسین عشوری یکی از جوانان انقلابی نکا از گروه مردمی فرهنگی مذهبی رضوان الحسین(ع) شهرستان نکا در مورد فعالیت این گروه مردمی گفت: این گروه مردمی زیر نظر هیچ ارگانی نیست و در سال 1395 با نام جوان مؤمن انقلابی با هفت عضو اصلی، اولین موکب بین راهی برای افطاردهی ساده شهرستان نکا  را با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون دوری از تجمل‌گرایی و ساده‌زیستی  به کمک خیران، مردم عادی، قشر متوسط و حتی ضعیف جامعه در دستور کار قرار داد.

وی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در این برپایی  که افطاری ساندویچ نون و پنیر و سبزی و چای و خرما بود، خواهران و مادران اعضای اصلی گروه نیز مشارکت داشتند.

عشوری افزود: در سال 1396 ، یک موکب در رمضان، 3 روز ایستگاه صلواتی در ماه محرم ، یک روز موکب در سطح شهر در روز اربعین به نیابت از پیاده‌روی اربعین با کمک مردم عزیز برگزار شد و تعداد نفرات گروه در کنار 7 عضو اصلی به 10 عضو دیگر افزایش یافت.

وی گفت:  امسال در رمضان سال 97 هم با همت مردم خیّر این مرز و بوم و با تلاش اعضای گروه، به تهیه و پخش سبد کالای مواد غذایی و بهداشتی برای نیازمندان و بیماری های خاص شناسایی شده اتیسم ، با همکاری مسؤول انجمن اتیسم مازندران کرد که امیدواریم این عمل انقلابی ما جوانان و خیّرین عزیز مورد عنایت خداوند منان قرار بگیرد.

 

افطاری ساده هم از دیگر برنامه‌های فرهنگی جوانان انقلابی است که در شرق مازندران در دستور کار است و در شهرستان نکا به همت گروه مردمی فرهنگی مذهبی رضوان الحسین(ع) شهرستان نکا و در بهشهر در قالب قرارگاه شهید مدافع حرم سردار شهید رحیم کابلی در روزهای پایانی سال، حال و هوای خوبی با برپایی سفره افطاری ساده برای رهگذران در سطح شهر ایجاد کرده است.

حسین عشوری یکی از جوانان انقلابی نکا از گروه مردمی فرهنگی مذهبی رضوان الحسین(ع) شهرستان نکا در مورد توزیع بسته‌های افطاری ساده در بین رهگذران گفت: در یک اقدامی مهم و در کمک به محیط زیست، امسال بسته‌های افطاری را در پکیج کاغذی به مردم ارائه دادیم تا به دلیل سازگاری مناسبی که با محیط زیست دارند؛ در کاهش آلودگی هم سهم خود را ایفا کنیم.

 در این بین در کنار فعالیت این گروه مردمی و کمک به نیازمندان، هستند خیریه‌ها و نهادهای خدماتی همچون هلال احمر، بهزیستی و کمیته امداد که نه تنها در این ماه مبارک بلکه در طول سال به این اقدام حسنه مشغول هستند و تلاش برای کمک به نیازمندان برای همه این گروهها و نهادها وقت و زمان نمی‌شناسد.

کمیته امداد همه ساله به تأسی از سیره مولای متقیان علی(ع) با اجرای طرح‌های مختلف از جمله طرح‌های مشارکتی در کمک به نیازمندان و فقرا تلاش می‌کند و مهم‌ترین هدف کمیته امداد از اجرای این طرح‌ها نیز کمک به نیازمندان و دستگیری از محرومان است.

از جمله برنامه‌های این نهاد اجرای طرح‌های مشارکتی به منظور کمک به نیازمندان است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به طرح‌های اکرام ایتام، محسنین، شفا، کوثر و اطعام نیازمندان اشاره کرد.

مسؤول امور داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان بهشهر هم که این روزها در حال توزیع  بسته‌های غذایی در بین نیازمندان شناسایی شده خود هستند؛ با اشاره به اجرای طرح ملی همای رحمت گفت: بیش از 100 سبد غذایی میان نیازمندان توزیع شده است.

حمید فغانی افزود: در ماه مبارک رمضان کمک به نیازمندان سفارش شده که در این طرح همای رحمت تلاش داریم تا با تأسی از سنت حسنه امیرالمومنین علی(ع) در کمک به نیازمندان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را تا پایان ماه رمضان در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

وی گفت: علاوه بر توزیع سبد غذایی، افطاری دادن و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان روستاها هم از برنامه‌های مهمی است که در دستور کار است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها