خبرهای داغ:
وارثی گفت: به استناد قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی-مصوب 1383 و ماده (97) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی، آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی، 11 دستگاه اجرایی در خصوص پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی با شناسایی، جذب، پذیرش و توانمندسازی کودکان کار و خیابان با سازمان بهزیستی همکاری می کنند
کد خبر: ۹۰۲۶۳۹۶
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص روز جهانی مبارزه با کار کودکان بیان کرد: در هر جامعه ای کودکان سرمایه های اصلی و آینده آن جامعه را تشکیل می دهند. بنابراین توجه به این سال های مهم و فراهم ساختن امکانات مناسب به منظور ایجاد زندگی بهتر برای کودکان از وظایف اساسی خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی و سپس جامعه است.
وی گفت: ۱۲ ژوئن مصادف با 22 خرداد روز جهانی مبارزه با کار کودکان است. کودکان کار از محروم ترین کودکانی هستند که از بیشترین حقوق اساسی خود بی بهره اند و ضرورت حمایت از آنها در چارچوب دفاع و حمایت از حقوق کودکان به شدت احساس می شود.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: آنچه به طور کلی کودک کار خیابانی را از سایر کودکان متفاوت می کند این است که او به هر دلیلی نسبت به زمانی که در کنار خانواده است یا باید در مدرسه باشد، زمان بیشتری را در خیابان های شهر که برای کودکان محیطی ناامن و متشنج به شمار می رود، سپری می کند.
وارثی عنوان کرد: کودکان کار، کودکانی زیر 18 سال هستند که به منظور کسب درآمد برای تامین معاش خود و یا خانواده در خیابان مشغول به کار هستند.
وی افزود: سازمان بهزیستی با هدف اصلی کنترل و کاهش آسيب های اجتماعی ناشی از کار و زندگی کودکان در خيابان با ارائه خدمات تخصصی روانشناسی، مددکاری، پزشکی، حقوقی و غیره در راستای ارتقای کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی این کودکان گام بر می دارد.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: لازم به ذکر است بنا بر جلسه هیئت وزیران (وزارت رفاه و تامین اجتماعی)، به استناد ماده (1) و بند (الف) ماده (15) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی-مصوب 1383 و ماده (97) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی، آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی، 11 دستگاه اجرایی در خصوص پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی با شناسایی، جذب، پذیرش و توانمندسازی کودکان کار و خیابان با سازمان بهزیستی همکاری می کنند.
وارثی تصریح کرد: با توجه به این که عنوان کودکان کار و خیابان می تواند منجر به ایجاد ذهنیت و احساس منفی در کودکان شود و به این دلیل که آنها به عنوان کودکان کار و خیابان تلقی می شوند، گوشه گیر شده و این حس در آنها ایجاد می شود که افرادی جدا از جامعه هستند و باید در حاشیه باشند، بنابراین برچسب زدایی از این کودکان یکی دیگر از اهداف مهم سازمان بهزیستی است.
وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی تلاش می کند تا به تناسب دلیلی که کودکان برای کار کردن راهی خیابان می شوند، حمایتی داشته باشد و خدمات تخصصی به کودکان و خانواده های آنان ارائه می کند زیرا کودکان تنها در شرایطی می توانند در عوالم کودکی خود باشند که جامعه ای که در آن زندگی می کنند، جامعه ای عادلانه و عاری از فقر و نابرابری باشد. به امید روزی که کودکان شادی، آرامش، برابری و امنیت پایدار را در زندگی خود تجربه کند.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها