خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: اساس ماه مبارک رمضان تقوای الهی است.
کد خبر: ۹۰۲۶۴۲۰
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مسئول نمایندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در مراسم اختتامیه کلاسهای ماه مبارک رمضان که در حسینیه ثارالله برگزار گردید، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان برای عبادت و تزکیه است، اظهار داشت: ماه رمضان، ماه عبادت، نور، تزکیه وتقوای الهی است.

 

حجت الاسلام علی مراد یوسفی خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان برای آشنایی بشریت با تقوای الهی ایجاد شده که خلاصه و نتیجه این ماه تقوا و رسیدن به قرب الهی است و انسان با درک ظرفیت‌های ماه رمضان تقوای واقعی را به‌دست می‌آورد.

 

وی بیان کرد: انسان به تقوای الهی امر شده است تا در خلوت و جماعت و در ظاهر و باطن مسیر تقوای الهی را برود.

 

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به مراتب صبر اظهار داشت:یکی از اقسام صبر، صبر بر طاعت است؛ یعنی انسان در مقابل امتثال اوامر الهی و انجام واجبات و ترک محرمات صبور و بردبار باشد.

 

وی یکی دیگر از مراتب صبر را، صبردراخلاص دانست و افزود: در روایات نیز برای نیّت و اخلاص در عبادت، درجات گوناگونی ذکر شده است؛ چنان‌که عبادت برخی به دلیل ترس از عذاب الهی ، عبادت برخی دیگر به امید رسیدن به ثواب الهی و عبادت آزادگان از روی محبّت و برای شکرگزاری از خداوند دانسته شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: ایمان باعث آرامش روحی و روانی، افزایش عزت نفس، تنظیم حب و بغضهای اجتماعی، تحکیم وحدت، جرأتمندی، خوف و رجا، اطاعت پذیری از حق و تغییر نگرش در زندگی فردی و اجتماعی می شود.

 

 

وی تصریح کرد: ایمان در زندگی فردی و اجتماعی افراد جامعه نقش بسازی دارد و افراد با ایمان همواره آماده جان فشانی، ایثار و فداکاری بوده و به خاطر ایمان قوی شان هیچ ترس و وحشتی از مرگ، سختی ها و مصیبت ها را ندارد.

 

لازم به ذکراست که در پایان مراسم از اساتید و برگزیدگان برنامه های ماه مبارک رمضان در سپاه حضرت نبی اکرم (ص)تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال نظرات