با مشارکت و میزبانی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان؛

محفل انس با قرآن در زندان مرکزی سمنان برگزار شد+ عکس

به مناسبت ماه مبارک رمضان؛ محفل انس با قرآن با مشارکت سپاه قائم آل محمد (عج) استان در زندان مرکزی سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۶۴۲۱
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، همزمان با بیست وهفتمین روز ماه مبارک رمضان، مراسم محفل انس با قرآن کریم با حضور آسیابی دادستان مرکز استان، سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان، رضوی  مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان و باهنر مدیر کل زندان‌های استان سمنان و جمع كثيري از مددجویان در باشگاه فرهنگی شهید عباسعلی فیض زندان سمنان برگزار شد.

در این محفل قرآنی قاريان ممتاز استانی محسن سفیدیان و محسن خطیبی با تلاوت آياتي نوراني از قرآن كريم فضاي محل برگزاری را به عطر كلام حق طراوت بخشيدند که صوت زیبای این دو قاری قرآن، به نورانیت و معنویت این محفل افزوده و بسیار مورد استقبال مددجویان و مسئولان حاضر قرار گرفت.

سردار حسن زاده فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در این مراسم با قدردانی از مدیر کل و مسئولان زندان‌های استان گفت: با توجه به اقدامات قابل توجه سازمان زندانها در راستای اصلاح و تربیت زندانیان، سپاه پاسداران نیز می‌تواند در حوزه مسائل فرهنگی مشارکت و همکاری داشته باشد و ما در این زمانه آمادگی خود را اعلام می‌نماییم.

وی با اشاره به اشاره اثرگذاری عمیق قرآن در تحول مثبت مددجویان ابراز کرد: بسیاری از کسانی بوده‌اند که در اثر عمل به فرامین قرآن زندگی آنها دچار تغییر شده و به راه راست هدایت شده‌اند و زندانیان می‌توانند از این فرصت نهایت بهره را برای سعادتمندی ببرند.

حیدر آسیابی دادستان مرکز استان سمنان نیز در این مراسم با تشکر از سپاه قائم آل محمد و زندان‌های استان سمنان به دلیل برگزاری این محفل، ابراز کرد: قرآن این معجزه پیامبر گرامی اسلام (ص)، دارای آثار و منشاء برکاتی است که همگان اعتراف دارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه قوانین حقوقی و کیفری کشورمان از قرآن کریم گرفته شده است ابراز کرد: اگر به متن قرآن مجید دقت کنیم خواهیم دید که این کتاب آسمانی صرفا به مسائل مذهبی نپرداخته و مملو از تعالیم اجتماعی. سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی و دفاعی است.

دادستان مرکز استان سمنان افزود: عمل به قرآن مصداق بارز عمل به معروفات است و ما شاهد این هستیم که منشاء وقوع جرائم در تمامی حوزه‌ها دور شدن از آموزه‌های قرآن مجید است.

آسیابی با بیان این نکته که برنامه‌های قرآنی به این دلیل محور اصلی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌هاست که ملاکی بالاتر از قرآن وجود ندارد، تصریح کرد: یکی از شاخص‌های دستگاه قضایی برای اعطای امتیازات قضایی به زندانیان از جمله عفو، مرخصی، رای کار و غیره، فعالیت مددجویان در برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه برنامه‌های قرآنی و نماز است.

محمود باهنر مدیر کل زندان‌های استان سمنان نیز با بیان اینکه برنامه‌های سیاست اصلاحی و تربیتی زندان‌ها از سوی زندانیان مورد استقبال قرارگرفته است گفت: برنامه‌های تربیتی و اصلاحی زندان‌ها قرآن محور و معنوی بوده و فعالیت های فرهنگی و تربیتی با این محوریت انجام می‌گیرد

وی برگزاری محافل انس با قرآن را را یکی از برنامه‌های سازمان زندان‌ها اعلام کرد و افزود: محافل انس با قرآن، کلاس‌های حفظ موضوعی، مفاهیم و غیره از دیگر برنامه‌های زندان‌هاست که در دستور کار زندان‌های استان سمنان نیز قرار داردو با جدیت دنبال می‌شود.

گفتنی است؛ انجام قرعه‌کشی و اهدای جوایز به حاضران، اجرای دکلمه توسط یکی از مددجویان، برگزاری نماز جماعت و صرف افطار از دیگر برنامه‌های این محفل نورانی بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار