خبرهای داغ:
به همت معاونت امربه معروف و نهی از منکر سپاه شهرستان صورت گرفت؛
مانور تذکر لسانی امربه معروف ونهی از منکر با حضور 6 گروه از طلایه داران این فریضه الهی در اسلام آبادغرب اجرا گردید.
کد خبر: ۹۰۲۶۴۴۲
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مانور تذکر لسانی امربه معروف ونهی از منکر با عنوان «تذکر لسانی، وظیفه همگانی» همزمان با ماه مبارک رمضان با حضور 6 گروه از طلایه داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اسلام آبادغرب برگزار گردید.

 

قبل از اجرای مانور، سرهنگ قاسمی جانشین فرماندهی سپاه اسلام آبادغرب در جمع اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در مسجدجامع اسلام آبادغرب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ، امام(ره)، شهدای مدافع حرم و به ویژه شهدای عرصه امر به معروف و نهی از منکر به حضار و مدعوین خیرمقدم عرض نمود.

 

وی با اشاره به آیه 104 سوره آل عمران، اظهار کرد: مجوز امر به معروف و نهی از منکر توسط خداوند بلند مرتبه برای انسان اعلام گردیده است و این امتیاز و برتری خاص دین مبین اسلام است که خداوند بخاطرانجام این فریضه پر فضلیت الهی این برتری را به مسلمانان عطا فرموده است.

 

سرهنگ قاسمی با اشاره به تاکید آیات و روایات متعدد در خصوص این فریضه الهی، گفت: هدف از اجرای این مانور ترویج و اجرای فریضه امربه معروف ونهی ازمنکر و تذکرلسانی است.

 

در ادامه فضلی معاون دادستان شهرستان نیز بابیان کلام امیر مومنان علی (ع) در نهج البلاغه، گفت: حضرت علی علیه السلام اهمیّت امر به معروف و نهی از منکر را در مقایسه با جهاد در راه خدا این گونه بیان می فرمایند؛ همه اعمال نیک و حتی جهاد در راه خدا در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر مثل قطره در مقابل دریاست.

 

وی با اشاره به غفلت ها و ناهنجاری های جامعه، بیان داشت اگر بخواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم باید شیوه نظازت همگانی متقابل در جامعه را که در قرآن از آن بعنوان امر به معروف و نهی از منکر یاد می شود پیاده کرد.

 

فضلی خاطرنشان کرد: مرتبه تذکر قلبی و لسانی امر به معروف و نهی از منکر بر عهده آحاد جامعه قرار دارد که امروز بصورت نمادین در این مانور اجرا می گردد و مرتبه عملی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد جامعه نیست.

 

معاون دادستان شهرستان اسلام آبادغرب نیز ضمن تشریح قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، بر داشتن اشراف کامل نسبت به قوانین و بینش کامل در خصوص این فریضه الهی تاکید نمود.

ارسال نظرات