خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان البرز:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان البرز گفت: عید فطر بشارت بازگشت و رهایی از قید و بند نفسانی انسان است و این عید را باید روز تزکیه و پاکی نفس دانست.
کد خبر: ۹۰۲۶۴۴۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

حجت الاسلام شجاعی مهر مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در آستانه عید فطر با اشاره به حدیثی از پیامبر مکرم اسلام اظهار کرد: پیامبر در حدیثی به جابربن عبدالله انصاری می فرمایند: ای جابر ، این ماه رمضان است ، هرکسی روزه بگیرد و مقداری از شب آن را به عبادت مشغول شود و شکم و شهوت و زبانش را نگهدارد ، خارج میشود از گناهان همچنان که ماه تمام میشود .
وی ادامه داد: عید ماه رمضان عید فطر است و معنای آن به پاکی اشاره دارد، عید فطر بشارت بازگشت و رهایی از قید و بند نفسانی انسان است و این عید را باید روز تزکیه و پاکی نفس دانست.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز گفت: در معانی دینی عید فطر عید افطار نیز هست، یعنی با گذشتن ماه مبارک رمضان انسان به فطرت پاک الهی بازگشته است.
شجاعی مهر توضیح داد: به این علت که ماه رمضان از نعمت سلامتی برخودار بوده ایم زکات فطره می پردازیم و زکات بدن و زکات سلامتی که از طریق روزه گرفتن به ما ارزانی شده است را می پردازیم.
این مسئول با شاره به این نکته که عید فطر عید بندگی است تبیین کرد: در ماه رمضان ما تمام خشوع خود را در برابر خداوند و برای اطاعت از امر او به کار بسته ایم، از گناهان دوری کرده ایم و تلاش کرده ایم که بنده بهتری برای پروردگار باشیم.
وی تاکید کرد: خوشا به حال مومنینی که تمام ماه رمضان وجودشان را از گناهان شسته و در دریای بی کران رحمت و مغفرت الهی به کمال بندگی نائل آمدند و در روز عید فطر با پرداخت فطره و نشستن بر سر سفره نماز عید فطر و سر دادن نوای « اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَةِ وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوت وَ وَاَهْلَ الْعَفْوِ و الرَّحْمَةِ وَاَهْلَ التَّقْوى وَالْمَغْفِرَةِ» اقرار به حقانیت و صداقت وعدخ الهی نموده و با سلام و صلوات به خاصان درگاهش، رسول اکرم و اهل بیت مطهرش در جوار رحمت او قرار می گیرند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز عنوان کرد: روز عید فطر روز شرف و زینت است، این روز را باید روز کرامت بدانیم چرا که در این روز می بخشی تا بخشیده شوی و از بهترین مقررات ویژه بندگان خوب خدا بهرمند می شویم.
شجاعی مهر ابراز کرد: در روز عید فطر از شر شیطان نسبت به معنویتی که در این ماه به دست آورده ایم به پروردگار منان پناه می بریم و این روز را روز شروع بندگی و حفظ آنچه به دست آورده ایم تا ماه رمضان سال آینده قرار می دهیم.
این مسئول در بخش پایان بیانات خود یادآور شد: دقت کنیم که روز عید فطر روز دستمزد گرفتن است و خداوند متعال در شب عید فطر به اندازه تمام ماه مبارک رمضان می بخشاید لذا دقت کنیم که این شب عزیز را از دست ندهیم.
3001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها