خبرهای داغ:
مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: اداره کل بیمه سلامت استان قم ۶۶ پرسنل دارد و تعداد بیمه شدگان زیرپوشش این اداره کل در استان، ۳۹۹ هزار و ۳۵۰ نفر است.
کد خبر: ۹۰۲۶۴۹۰
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
۳۹۹ هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت در استان قم هستند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمدرضا فخاریان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به بیمه شدگان بیمه سلامت در کشور اظهار کرد: این بیمه ۴۰ میلیون بیمه شده در کشور دارند که ۲۳ میلیون بیمه شده روستایی و ۱۰ میلیون بیمه همگانی هستند، این افراد حق بیمه نمی‌پردازند و به صورت رایگان بیمه شدند و فقط هفت میلیون نفر حق بیمه به بیمه سلامت می‌پردازند.

وی ادامه داد: بیمه سلامت شامل پنج بیمه کارکنان دولت، اقشار، بیمه همگانی، بیمه روستایی و بیمه ایرانیان است و یک سازمان بیمه پایه است که رسالت خودش را امکان بیمه برای همه اقشار تعریف کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم افزود: از جمله اهداف این سازمان توسعه کمی و کیفی دستیابی به بیمه سلامت، کاهش پرداخت از جیب مردم، افزایش منابع مالی پایدار برای توسعه بیمه سلامت و استقرار نظام جامع سلامت است، افرادی در کشور هستند که چند دفترچه بیمه دارند و به موازات پیشرفت برنامه‌های نرم افزاری، کم کم این هم‌پوشانی‌ها در حال از بین رفتن است.

فخاریان با اشاره به روند حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت اظهار کرد: در حال رفتن به سمتی هستیم که دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت حذف شوند و افراد بیمه شده تنها با کد ملی خدمات دریافت کنند.

وی ادامه داد: اداره کل بیمه سلامت استان قم ۶۶ پرسنل دارد و تعداد بیمه شدگان زیرپوشش این اداره کل در استان، ۳۹۹ هزار و ۳۵۰ نفر است که از این تعداد ۶۲ هزار و ۸۲۴ نفر بیمه کارمندان، ۷۰ هزار و ۶۲۴ نفر بیمه سایر اقشار، ۹ هزار و ۸۲۴ نفر بیمه ایرانیان، ۲۰۷ هزار و ۱۱۲ نفر بیمه سلامت، ۴۸ هزار و ۹۶۶ نفر بیمه روستایی و ۳ هزار و ۸۴۱ نفر بیمه اتباع خارجی هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم افزود: بیمه سایر اقشار شامل افرادی می‌شود که توسط سازمان بهزیستی یا بنیاد شهید معرفی می‌شوند، بیش از ۵۲ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت در استان قم بیمه سلامت همگانی هستند.

فخاریان با اشاره به مراکز درمانی دارای قرارداد با بیمه سلامت در استان قم اظهار کرد: با ۶ بیمارستان دولتی، با دو بیمارستان غیردانشگاهی از جمله بیمارستان امام رضا (ع) و ۲ بیمارستان خیریه خصوصی قرارداد داریم.

وی ادامه داد: بیمه سلامت استان قم دارای ۷ دفتر پیشخوان در شهر قم و دو دفتر پیشخوان در مناطق روستایی استان است، ۷۱۰ مرکز درمانی و پزشکی در استان قم طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و این بیمه با ۳۸۰ پزشک متخصص در استان قرارداد دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم افزود: هزینه‌های این بیمه در سال ۹۲، ۶۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود، این رقم در سال ۹۵ به ۲۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید و هزینه‌های بیمه سلامت استان قم در سال گذشته ۲۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود.

وی با بیان اینکه امسال شاهد کاهش ۱۰ درصدی اعتبارات نسبت به سال گذشته هستیم خاطرنشان کرد: به دنبال کنترل هزینه‌ها در بیمه سلامت استان قم و حذف هزینه‌های غیرضروری هستیم، با توجه به کاهش اعتبارات باید در این مسیر حرکت کنیم تا بدون این که به ارائه خدمات درمانی به مردم آسیبی برسد، هزینه‌های غیرضروری حذف شود.
ارسال نظرات