خبرهای داغ:
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: ایمان مردم یک سرمایه است و باید این سرمایه برای روحانیت و نظام اسلامی حفظ شود.
کد خبر: ۹۰۲۶۴۹۲
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
ایمان مردم برای نظام اسلامی سرمایه است/ نباید عقاید جوانان متزلزل شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به دیدگاه قرآن در خصوص انسان اظهار کرد: قرآن کریم، همه انسان‌ها را یک نفس واحده می‌داند و براساس آیات این کتاب آسمانی، انسان نباید به نفس خودش ظلم کند.

وی ادامه داد: ماه حرام از احترام خاصی برخوردار بوده و قانون شکنی در این ماه ممنوع شمرده شده است، اگر انسانی در ماه‌های حرام کسی را کشت، باید دو جریمه بدهد، یعنی علاوه بر دیه کامل، یک سوم دیه را به عنوان جریمه قتل در ماه حرام پرداخت کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: مسجد الحرام از احترام زیادی برخوردار است و مشرکان حق ورود به این مکان قدس را ندارند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به ویژگی‌های انسان‌های متقی اظهار کرد: چنین انسان‌هایی، احترام ماه‌های حرام را نگه می‌دارند و خداوند با چنین کسانی است.

وی ادامه داد: حواریان حضرت عیسی، ۱۲ نفر بودند، تعداد نقبای قوم بنی اسرائیل هم ۱۲ نفر بود، در کتاب‌های اهل سنت هم به این مساله اشاره شده است که خلفای پس از رسول اکرم (ص) ۱۲ نفر هستند و اسلام با شرایع قبلی هماهنگ است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: مراد از ۱۲ خلیفه پس از رسول اکرم (ص) در روایت‌های اسلامی همان ائمه معصومین (ع) هستند، خلفای اموی و خلفای عباسی هیچ کدام شایستگی خلافت پس از پیامبر (ص) را نداشتند.

آیت‌الله سبحانی ایمان مردم را یک سرمایه دانست و تصریح کرد: باید این سرمایه برای روحانیت و نظام اسلامی حفظ شود، نباید کاری انجام بدهیم و مسائلی را مطرح کنیم که عقاید جوانان متزلزل شود، افتخار بزرگی است که پیرو مکتب اهل‌بیت (ع) هستیم و باید قدر آن را بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کار‌هایی که متولیان کعبه پیش از ظهور اسلام انجام می‌دادند، جا به جایی ماه‌های حرام به دلیل منافع شخصی و قبیله‌ای بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها