خبرهای داغ:
دبیر شورای زکات استان فارس گفت: یک هزار و ۳۰۰ پایگاه ثابت و سیار شورای زکات در فارس آماده دریافت فطریه‌ها و کفارات مومنان و روزه داران است.
کد خبر: ۹۰۲۶۵۰۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، محمد بذرافشان، دبیر شورای زکات استان فارس گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 15میلیارد تومان زکات فطره توسط شورای زکات در استان جمع آوری شود.

وی با بیان اینکه جمع آوری زکات فطره در استان فارس با مسئولیت دبیرخانه شورای زکات هر شهرستان انجام می‌شود، گفت: ادارات کمیته امداد استان در شهرستان ها زکات فطره جمع آوری شده را با اولویت کمک به بیماران صعب العلاج، سالمندان، کمک هزینه جهیزیه، کمک معیشت برای نیازمندان و مددجویان هزینه می کنند.

مدیرکل کمیته امداد فارس افزود: همچنین فطریه جمع آوری شده در مساجد، توسط هیات امنا و تحت نظارت امام جماعت مسجد بین نیازمندان شناسایی شده همان منطقه توزیع می‌شود.

محمد بذرافشان با اشاره به برنامه‌های دبیرخانه شورای زکات برای جمع آوری فطریه نمازگزاران و نیکوکاران، بیان کرد: بیش از یک هزار و 399 پایگاه ثابت و سیار و پنج هزار و 200 صندوق جمع آوری فطریه با بهره گیری از یک هزار و 760 عامل اجرایی در روز عید فطر در استان فارس آماده دریافت فطریه مردم هستند.

وی ادامه داد: تمامی دفاتر کمیته امداد استان، مراکز نیکوکاری، مساجد، پایگاه‌های بسیج سازندگی، مصلا‌های برگزاری نماز عید فطر و واحدهای سیار با هماهنگی شورای زکات استان آماده جمع‌آوری زکات فطره و کفاره‌های روزه‌داران هستند.

مدیرکل کمیته امداد فارس با تاکید بر اینکه همه صندوق‌ها با نشان شورای زکات استان و به صورت پلمپ شده هستند، بیان کرد: دبیرخانه شورای زکات استان تنها مرجع قانونی است که می‌تواند نسبت به جمع آوری زکات فطره اقدام کند.

محمد بذرافشان گفت: همچنین تعدادی دستگاه کارت خوان برای پرداخت فطره نمازگزاران در مصلای های برپایی نماز عید سعید فطر و خیابان‌های اطراف آن اختصاص یافته است.

دبیر شورای زکات استان فارس با بیان اینکه فطریه های جمع آوری شده در کمترین زمان در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد، ادامه داد: میزان فطریه بر اساس نظر مراجع عظام تقلید و بر مبنای قوت غالب گندم یا برنج تعیین می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به فراهم بودن امکان واریز فطریه‌های شهروندان استان فارس به صورت  پیامکی با شماره گیری کد  # 5*5*071*8877* می توانند نسبت به پرداخت فطریه خود اقدام کنند.

در ادامه این نشست، رئیس اداره زکات استان فارس با اشاره به همکاری بی سابقه و قابل تقدیر نهادها و سازمان های حمایتی همچون سازمان بهزیستی و موسسات خیریه استان فارس گفت: مجوزات لازم برای حضور و ایفای نقش عوامل اجرایی موسسات خیریه استان و سازمان بهزیستی انجام شده و امیدواریم بار دیگر استان فارس با هم افزایی و ساماندهی امور جمع آوری زکات بتواند بیشترین مبلغ زکات فطره و کفارات در کشور را به دست آورد.

حجت الاسلام علی‌اکبر جعفری با بیان اینکه سال گذشته بیش 9 میلیارد تومان زکات فطره در استان جمع آوری شد افزود: پیش بینی می شود امسال با همت والای همه همکاران و با اتکا به قدرت لایزال الهی ۱۵ میلیارد تومان زکات فطره از دستان سخاوتمند هم استانی های عزیز جمع آوری و بر اساس اولویت های تعیین شده و کوتاهترین زمان ممکن برای رفع مشکلات نیازمندان و مددجویان استان هزینه شود.

وی بیان کرد: زکات در استان فارس در سال های اخیر و با برنامه ریزی مناسب رشد چشمگیری داشته و توانسته است مشکلات بسیاری را از خانواده نیازمندان مرتفع کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها