خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول بازرسی و پشتیبانی بسیج دانشجویی اقلید گفت: اشتغال جوانان به دلایلی مانند عدم رونق کارخانه‌ها و منابع تولید کار، اشتغال کاذب، افزایش سطح توقع جوانان به دلیل داشتن تحصیلات عالی، بی‌رغبتی برای اشتغال به کار‌های با وجهه اجتماعی پایین و... کاهش‌یافته است.
کد خبر: ۹۰۲۶۵۱۳
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، فاطمه احمدی مسئول بازرسی و پشتیبانی بسیج دانشجویی اقلید در مورد اشتغال جوانان بیان داشت: اشتغال جوانان به دلایلی مانند عدم رونق کارخانه‌ها و منابع تولید کار، اشتغال کاذب، افزایش سطح توقع جوانان به دلیل داشتن تحصیلات عالی، بی‌رغبتی برای اشتغال به کارهای با وجهه اجتماعی پایین و... کاهش‌یافته است.

این فعال دانشجویی در مورد به‌کارگیری جوانان ابراز داشت: در به‌کارگیری نیروی کارجویان تلاش می‌شود و می‌توان گفت تا حدودی موفق بوده‌اند اما بیشترین مشغله‌ای که دیده یا احساس می‌شود استفاده از ارتباطات برای اشتغال است.

احمدی در مورد حل مشکل بیکاری جوانان اظهار داشت: در شرایط استخدام رده سنی جوانان منظور گردد و دقت شود که این شرایط رعایت گردد. نیروهای کارآمد و مؤثر باید به‌درستی انتخاب و در زمینهٔ مناسب به کار گرفته شوند و در راستای رونق تولیدات داخلی باید فعالیت لازم انجام شود.

وی در مورد راه‌حل مشکل بیکاری از سوی جوانان گفت: راه‌حل این مشکل از طرف جوانان استفاده از پتانسیل‌های کار پنهان در جامعه، استفاده از روش‌های خلاقانه اشتغال، پایین آوردن سطح انتظارات، انتخاب درست رشته تحصیلی و مناسب با توانایی‌ها است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها