مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت:

ثبت 19وقف در ماه مبارک رمضان در سیستان و بلوچستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: 19 وقف جدید به ارزش چهار میلیارد ریال از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون در این استان ثبت شده است.
کد خبر: ۹۰۲۶۵۲۲
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

حجت الاسلام اسماعیل تدینی در گفت و گو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: جامعه در راستای نهادینه سازی و ترویج گسترش فرهنگ وقف نیازمند یک بستر سازی دائمی است و در این راستا برنامه ریزی‌های لازم باید انجام شود.

وی از وقف به عنوان یکی از ارزشمند‌ترین سنت‌های اسلام نام برد و بیان کرد: حفظ و احیاء موقوفات باید در دستور کار تمامی اقشار مختلف مردم و دستگاه‌ها و ارگان‌ها قرار گیرد.

تدینی در ادامه با اشاره به لزوم انجام برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه استان، افزود: بقاع متبرکه باید محفلی برای انجام برنامه‌های فرهنگی و عرفانی مردم باشد و با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان باید در این راستا گام‌های مثبتی برداشته شود.
 
این مسئول اظهارداشت: تسهیل امور زیارت و برنامه ریزی در خصوص افزایش امکانات رفاهی و تسهیل زیارت زائرین باید در دستور کار مسوولین قرار بگیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: وقف‌های انجام شده در این مدت شامل زمین مسکونی و مغازه بوده که برای ساخت مسجد و خانه عالم وقف شده است.

وی افزود: بیشترین وقف این مدت به ترتیب به شهرستان‌های زابل با ۱۰ مورد و زاهدان با هفت مورد اختصاص دارد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سال گذشته ۱۸۳ موقوفه در این استان ثبت شده بود خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز‌های جامعه ضروری است مردم متدین استان علاوه بر انجام وقف‌های مذهبی و دینی در زمینه‌های مختلف از جمله درمان، آموزش، اشتغال، ازدواج و حمایت از خانواده‌های بی سرپرست و ایتام بیش از گذشته گام بردارند.
ارسال نظرات