خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان عنوان کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان بابیان اینکه مهمترین کار در رویدادهای ۲۰۱۸ علاوه بر معرفی همدان، جذب سرمایه گذار است، گفت: زمانی قوی خواهیم شد که اقتصاد کشور قوی شود و اقتصاد زمانی قوی است که بخش خصوصی قوی باشد.
کد خبر: ۹۰۲۶۵۲۵
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶

جذب سرمایه گذار مهمترین کار در رویدادهای ۲۰۱۸به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمودرضا عراقی در شورای سیاستگذاری رویدادهای همدان ۲۰۱۸ بابیان اینکه کارها باید اولویت بندی شود زیرا بودجه محدود است، بیان داشت: یکشنبه آینده با سازمان مدیریت استان همدان برای برنامه ریزی و نهایی شدن برنامه ها جلسه برگزار می شود.

وی بابیان اینکه کمیته تبلیغات باید پیگیری اساسی داشته باشد و کمیته فرهنگی و علمی نیز فعال‌تر شود، گفت: اگر امتیاز این رویدادها در همدان نبود، اتفاقاتی که اکنون رخ می دهد، رخ نمی داد و این اتفاق بزرگی برای همدان است و از رسانه ها می خواهم در زمینه همدلی و وحدت بیشتر حرکت کنند.

عراقی بابیان اینکه از ماه رمضان به بعد فعالیت ها اجرا و به صورت موج پیش خواهد رفت، افزود: رویداد همدان۲۰۱۸ تنها مربوط به شهر همدان نیست و استان همدان به صورت همدل و متحد از این فرصت استفاده خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان بابیان اینکه مهمترین کار در رویدادهای ۲۰۱۸ علاوه بر معرفی همدان، جذب سرمایه گذار است، گفت: زمانی قوی خواهیم شد که اقتصاد کشور قوی شود و اقتصاد زمانی قوی است که بخش خصوصی قوی باشد.

وی همچنین بابیان اینکه ساعات بازدید اماکن گردشگری در تعطیلات عیدفطر باید توسط سازمان میراث فرهنگی افزایش یابد، گفت: شهرداری همدان باید در تبلیغات جدی تر عمل کند.

عراقی بابیان اینکه مطالعات نشان داده پتانسیل جذب گردشگر داخلی همدان قوی است و باید از این پتانسیل استفاده کنیم، بیان داشت: در این همایش باید علاوه بر شناساندن همدان چندین تفاهم‌نامه مهم اقتصادی در راستای سرمایه‌گذاری در همدان داشته باشیم.

* برپایی نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز با بیان اینکه زمان قطعی حضور وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در همدان اعلام شده است، گفت: استان همدان پنجم تا هفتم شهریورماه میزبان وزرای گردشگری کشورهای آسیایی است.

علی مالمیر افزود: برپایی نمایشگاه بین المللی صنایع دستی نیز در همدان قطعی شد و سعی می شود زمان برپایی این نمایشگاه همزمان با حضور وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در همدان باشد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه برگزاری همایش بین المللی دستکندها نیز با توجه به ظرفیت استان در حوزه دستکندها در حال امضا است و با کلیات آن موافقت شده است.

وی اظهار داشت: نشست با مدیران ۱۶ شبکه رادیویی در خصوص شکل گیری «رادیو گردشگری» و پرداختن به موضوع رویداد همدان ۲۰۱۸ نیز برگزار شده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا و رئیس کمیته علمی رویداد همدان ۲۰۱۸ نیز در این نشست گفت: اساسنامه دانشگاه بین المللی دی ۸ همدان هفتم و هشتم تیرماه در نشستی در خارج از کشور تایید و تلاش می شود افتتاحیه دانشگاه دی ۸ اواخر شهریورماه برگزار شود.

یعقوب محمدی فر افزود: جشنواره دانشجویان غیرایرانی سراسر کشور نیز در صورت تامین بودجه در همدان برگزار می شود و حدود ۶۰۰ دانشجوی خارجی در قالب این جشنواره به همدان می آیند.

وی ادامه داد: نشست بین المللی ایران شناسان و کارگاه پژوهشی باستان شناسان دنیا نیز در صورت تامین بودجه در همدان برگزار می شود.

وی پیشنهاد کرد: جشنواره ملی عکاسی ابن سینا نیز در همدان برگزار و از پتانسیل دانشجویان و انجمن های علمی استفاده شود.

* رویداد همدان ۲۰۱۸ فرصتی برای بهره‌برداری اقتصادی

رئیس کمیته اقتصادی و سرمایه گذاری رویداد همدان ۲۰۱۸ نیز گفت: بهره برداری حداکثری اقتصادی با توجه به ظرفیت استان از مهمترین اهداف این کمیته است.

مهرداد موسوی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر قاره آسیا به یکی از قطب های اقتصادی دنیا تبدیل شده و در اقتصاد بین الملل تاثیر گذار است می توان از فرصت رویداد همدان ۲۰۱۸ برای حضور سفرای این کشورها در همدان بیشترین بهره برداری را داشت.

وی ادامه داد: این کمیته ظرفیت های اقتصادی استان همدان را که قابلیت سرمایه گذاری خارجی دارند بررسی کرده و در این راستا بیش از ۱۰۰ مورد ظرفیت اقتصادی در استان شناسایی شده است.

رئیس کمیته اقتصادی و سرمایه گذاری همدان ۲۰۱۸ اضافه کرد: از ۱۰۰ مورد ظرفیت شناسایی شده در همدان همگی قابلیت سرمایه گذاری خارجی را ندارند و طبق بررسی ها مشخص شده ۲۶ مورد از این ظرفیت ها دارای قابلیت سرمایه گذاری خارجی است.

نماینده کمیته اطلاع رسانی رویداد همدان ۲۰۱۸ نیز گفت: ۵۸۴ خبر و طرح گرافیکی در قالب همدان ۲۰۱۸  از ۵ اسفند ماه ۹۶ تا ۲۳ خرداد ۹۷ اطلاع رسانی شده است.

مریم مقدم افزود: معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان ها در ۸۲ طرح طراحی شد و ۸۹ طرح اینفوگرافی در مورد معرفی ظرفیت های مختلف شهرستان های  استان توسط کمیته اطلاع رسانی تولید و در فضاهای رسانه ای تبادل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات