نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حج، کانون آدم سازی است و تمام مسائل فقهی و احکام حج برای سازندگی است؛ حج برای بیداری امت مسلمان است.
کد خبر: ۹۰۲۶۵۲۹
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در جلسه تفسیر قرآن کریم با موضوع سبک زندگی اسلامی گفت: دنیای استکبار، چهار محور پروژه سازی جهانی دارد؛ زبان یکی از این پروژه‌های جهانی سازی دنیای استکبار است؛ اگر بنا باشد به عنوان یک چهره مهم علمی بدرخشیم باید زبان انگلیسی را بلد باشیم؛ بیش از ۱۷۰ زبان در دنیا داریم که در درون خودشان علوم نهفته پیدا و پنهان دارند، اما با نهایت بی شرمی دنیای استکبار، زبان علمی جهان را زبان انگلیسی می‌داند.

وی افزود: امروزه زبان انگلسی به زبان بین المللی تبدیل شده است؛ زبان انگلیسی را دنیای استکبار چنان تبلیغ می‌کند که با سوادی یعنی یاد داشتن زبان انگلیسی است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: حتی مقام معظم رهبری در برابر دنیای استکبار موضع گیری کرد و فرمودند که زبان انگلیسی تنها زبان بین المللی نیست بلکه دیگر زبان‌ها نیز جنبه علمی بالایی دارند.

سلیمانی پول را یکی دیگر از پروژه‌های جهانی سازی استکبار جهانی دانست و بیان کرد: امروزه محور مبادلات و ملاک خرید و فروش دلار است؛ برخی از کشور‌ها به مانند روسیه و ایران خواسته اند که از این قاعده جهانی خودشان را کنار بکشند؛ آنقدر در تار و پود اقتصاد جهان پول استکبار رخنه کرده که به راحتی قابل کنار زدن نیست.

این مسئول از جمله پروژه‌های جهانی سازی استکبار را فرهنگ برشمرد و ادامه داد: کار به جایی رسیده که فرهنگ ابتذال غربی شده فرهنگ تمدن و  پیشرفت، ولی فرهنگ مدرن مکاتب اسلامی شده فرهنگ عقب ماندگی.

امام جمعه زاهدان یادآور شد: امروزه دنیای استکبار برای پروژه جهانی سازی قصه پنتاگون را مطرح می‌کند؛ هر کشوری که بخواهد به ظاهر آرامش داشته باشد باید عضو نظامی آمریکا شود و وابسته به تصمیم آمریکا باشد؛ افسران ارشد تا آموزش خودشان را در آمریکا فرا نگیرند بحث آموزش نظامی آنان رسمیت پیدا نمی‌کند؛ خلبانان جهان باید مدرک خلبانی خودشان را از آمریکا دریافت کنند تا مشهوریت جهانی پیدا کنند.

سلیمانی گفت: آیا در برابر چنین اندیشه استکباری، اسلام عزیز فکری اندیشیده یا نه؟؛ آیا اساساً دین اسلام پدیده‌های جهانی سازی دارد یا نه؟ آیا دین مبین اسلام دین جهانی یا دین عربی؟

وی افزود: در اعلام عمومی، اسلام فقط جامعه مخاطب عربستان، عراق، اردن، یمن، مصر، شام، ایران و پاکستان، افغانستان و کشور‌های حوزه دریاچه خزر نیست بلکه بشریت است؛ دین اسلام در فرهنگ، اقتصاد و سیاست پروژه‌های جهانی سازی دارد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: سراسر عالم نماز صبح دو رکعت است و هر کسی که بخواهد نماز بخواند بدون سوره حمد غلط است؛ در سراسر عالم هر که بخواهد نماز بخواند باید عقربه دل را به یک کانون تنظیم کند و آن کانون کعبه است؛ ما ایرانیان در درون کشور یک نقطه‌ای را مقدس قرار می‌دهیم باید همه دل‌ها به یک کانون وصل شود و این یعنی پروژه سازی برای جهانی شدن است.

سلیمانی گفت: فضیلت هر عملی به سختی آن عمل بستگی دارد و انسان به اندازه مشقتی که در زندگی تحمل می‌کند پاداش می‌گیرد؛ حج نسبت به نماز تحمل و مشقت بیشتری دارد؛ دین اسلام برای مسئله حج برنامه ریزی کرده؛ یکی از اهداف متعالی حج ایجاد وحدت بین مسلمان است.

وی افزود: حج، کنگره عظیم امت اسلامی است؛ بدون برپایی حج امکان دستیابی به قدرت جهانی و اقامه عدل امکان پذیر نیست؛ به راحتی نمی‌شود به وحدت، قدرت و عظمت دست پیدا کرد مگر در لقای یک محور و در یک کانون و در یک نقطه ترسیم و در یک مرکز همگرا و آن مرکز همگرا حج است.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: حج برای ما پروژه جهانی سازی است؛ اینکه در روایتی آمده که نبی مکرم اسلام فرمود: یک شب مرزبانی از مرز‌ها برابر با یک سال عبادت خدا و روزه داری است؛ البته حج با فضیلت‌تر از مرزبانی از مرز‌ها است.

وی گفت: حج، آنقدر اهمیت دارد که وقتی در این مکان مقدس سلطان و رعیت حضور می‌یابند جای مخصوصی نه برای رعیت و نه برای سلطان تعریف نشده و هر دو با یک لباس می‌آیند و هر دو حول یک مرکز می‌چرخند.

این مسئول افزود: شرافت همه در کنار کعبه یکنواخت است؛ حج به نگاه متکبرانه و مستبدانه نیاز ندارد؛ کسانی که مدیریت حج را برعهده می‌گیرند باید با تقوا باشند و در خدمات رسانی به همگان نگاه یکنواخت داشته باشند؛ کسی که بخواهد برای خودش یک سر سوزن برتر قائل باشد بداند که عرضه خدمتگذاری حج را ندارد.

امام جمعه زاهدان گفت: اگر کسی یا گروهی و هر قدرتی که بخواهد در رفتن گروهی به حج سنگ اندازی کند گرفتار عذاب الهی می‌شود.

سلیمانی گفت: حج، کانون آدم سازی است و تمام مسائل فقهی و احکام حج برای سازندگی است؛ حج برای بیداری امت مسلمان است؛ اگر امت مسلمان در حج دشمن و دوست خودشان را نشناسند احمق هستند و این نص صریح قرآن است.

وی افزود: شما در حج به صورت عملی برائت از مشرکین دارید؛ حج تبلور و تجسم ایمان است؛ حج را خلوت نگذارید بلکه دور کعبه را فراوان نیرو بریزید، زیرا که شما آسیب پذیر می‌شوید؛ باید مسئله حج را بیشتر و بهتر مدنظر قرار دهیم، زیرا  منافع مسلمان در حج است.
ارسال نظرات