با همت کانون فرهنگی زنان بلوچ کارگاه آموزشی یک روزه نماز با حضور خواهران بسیجی در شهرستان نیکشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۶۵۳۵
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرنگار بسیج از  نیکشهر، به همت کانون فرهنگی زنان بلوچ در راستای خدمت گذاری و اطلاع رسانی به جامعه بانوان  کارگاه آموزشی و ترویجی با محوریت نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور خواهران بسیجی شیعه و سنی در فنی و حرفه‌ای  شهرستان نیکشهر برگزار شد.
حبیبه رئیسی یکی از خواهران بسیجی وعضو کانون فرهنگی زنان بلوچ در نیکشهر گفت: بدون شک نماز عامل موفقیت در انجام کار‌ها و توفیقی الهی برای انسان محسوب می‌شود.
 
وی افزود: فریضیه باشکوه نماز به گونه‌ای است که رعایت دقیقش اثرات زیادی در حوزه‌های فردی، اجتماعی، فکری، اخلاقی، خانوادگی، روحی و روانی دارد.
 
رئیسی بیان کرد: نمازعلاوه بر بعد فردی جوابگوی حل معضلات اجتماعی و خانوادگی است و تأثیرات آن به عنوان یک رفتار بر ابعاد مختلف روح و روان انسان مورد بررسی قرار گرفته است؛ نماز یک مکتب علمی و عملی برای پرورش ایمان و تعهد است.
 
وی ادامه داد: شخصیت انسان متأثر از عوامل درونی و بیرونی است که نماز در هر یک از این عوامل نقش مهمی دارد؛ شادابی جسم و روان در سنین مختلف، یکی از نیاز‌های جوامع امروز است و انسان اگر به حال خود رها شود در مشکلات طاقت فرسای زندگی قرار می‌گیرد، پس نماز یک نیاز اساسی انسان است و دارای برکات بسیاری بوده و باعث ثبات شخصیت و اخلاق انسان و آرام شدن قلب و روح می‌شود.
 
این مسئول اظهارداشت: چرا که در نماز همه حواس و جسم متوجه خدا می‌شود و به هیچ چیز جز خدا و آیات قرآن که در نماز بر زبان آورد‌ه می‌شود فکر نمی‌شود، این امر باعث ایجاد آرامش و آسودگی روان انسان می‌شود.

وی عبادت و نیایش و هرگونه کارى که براى رضاى خداوند انجام مى گیرد را داراى یک سلسله آثار گرانبهاى فردى و اجتماعى دانست و افزود: در حقیقت نماز از عالى‌ترین مکتب هاى تربیتى و اخلاقى مى باشد، زیرا پرستش خدا و عبادت وى حسّ تقدیر و شکرگزارى را در انسان زنده مى کند، قدردانى از مقامى که نعمت هاى بزرگ و پرارزشى را در اختیار انسان نهاده، نشانه لیاقت و شایستگى او نسبت به الطافى است که در حقّ او انجام گرفته است.
ارسال نظرات