حجت الاسلام والمسلمین صحرایی گفت:ماه مبارک رمضان همچون رفیق و دوستی انیس است و لذا وداع امام سجاد(ع) با این ماه، همچون وداع با دوست و رفیق است و لذا دعای وداع با این ماه را با سوز و گداز می خواند.
کد خبر: ۹۰۲۶۵۷۰
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محلات در روزپایانی ماه مبارک رمضان در جوار شهدای گمنام شهرستان محلات درجمع پاسداران ناحیه محلات به شرح دعای امام سجاد علیه السلام در صحیفه سجادیه با موضوع وداع با ماه مبارک رمضان پرداخت وگفت:امام سجاد علیه السلام ماه مبارک رمضان را عيد اولياء الله مي‌داند و در صحيفهٴ‌سجّاديه دعايي دربارهٴ مقام دعا و وداع ماه مبارک رمضان وجود دارد که در مقدمهٴ اين دعا حضرت کليّات نعمتهاي الهي را مي‌شمارد و اينکه بخششهاي خداي سبحان ابتدايي است، نه از روي استحقاق و بعد از آن مقدمه مي‌فرمايد يکي از بهترين بخششهاي خداوند سبحان، ماه مبارک رمضان و روزهٴ اين ماه است .

وی گفت:اين که در آخر ماه مبارک رمضان عيد فطر مي‌گيرند، چون جايزه‌هاي يک ماه را به ما مي‌دهند که در حقيقت محصول ماه مبارک رمضان است. ضيافة الله، لقاء الله را به دنبال دارد.

وی افزود:بزرگان فقه ما نظير مرحوم صاحب جواهر الکلام (ره) فرموده‌اند: در فضيلت روزه گرفتن همين بس که انسان ازنظر ترک بسياري از کارها، شبيه فرشته مي‌شود. به همان اندازه که انسان از فکر شکم رها شود به فرشته شدن نزديک مي‌گردد .

حجت الاسلام صحرایی درادامه گفت:ما نه تنهادر بُعدِ سلبي از دست شيطان نجات پيدا کرديم و کار بد نکرديم، بلکه در بُعد اثباتي هم پيروز شديم و راههاي خير را به خوبي و آساني طي طرديم. اگر در غير ماه مبارک رمضان، کار خير را به سختي انجام مي‌داديم، در اين ماه به آساني انجام داديم. تو باعث شدي که ما راه احسان را با سهولت طيّ کرديم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه محلات درپایان باآرزوی قبولی طاعات وعبادات جمیع مسلمین گفت:پروردگارا هجران ماه مبارک را که مصيبت ماست براي ما در روز عيد فطر بابرکت جبران فرما و هر پاداشي که به افراد شايسته و واجب شرايط اين ماه مرحمت مي‌کني به ما نيز لطف فرما؛ زيرا فضل تو تمام شدني نيست؛ بلکه همواره جوشان است.

 

ارسال نظرات