مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت که همزمان با فرا رسیدن اول ماه شوال، نماز عید سعید فطر در آستان مقدس 33 بقعه متبرکه و امامزاده این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۲۶۶۵۲
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی گفت: اولویت برگزاری مراسم عید سعید فطر درکرج در امامزادگان شاخص امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج و امامزاده محمد (ع) حصارک، امامزاده حیدر (ع) کلاک ، امامزاده عبدالله (ع) محمدشهر، امامزاده قاسم (ع) ماهدشت، امامزاده حسین (ع) روستای گوراب جاده چالوس و امامزاده عبدالله طاهر (ع) جاده کرج - چالوس است.

نماز عید سعید فطر در 33 بقعه متبرکه البرز برگزار می شود


وی با بیان اینکه درب امامزاده ها همزمان با نماز صبح باز است،اظهارداشت: مراسم روز عید از ساعت 6.30 صبح با قرائت قرآن کریم و ادعیه روز عید و اول ماه شوال آغاز می شود و اقامه نماز از ساعت 7.30 در امامزادگان آغاز می شود.


وی گفت: همچنین در این روز با برپایی خیمه های معرفت در امامزادگان، مبلغان به صورت ویژه در این خیمه ها حضور دارند تا به سوالات شرعی مردم در خصوص فطریه و کفاره پاسخگو باشند.


صالحی در ادامه به فضایل عید سعید فطر اشاره کرد و افزود: خداوند برخی از روزها را نسبت به روزهای دیگر پربرکت و نورانی ساخته است و در کنار دیگر روزها اعیاد الهی مانند ستاره های زیبا می درخشند.


وی ادامه داد: عید فطر روزی است که روزه داران پاداش یک ماه عبادت و کوشش خود را دریافت می کنند و عیدی می گیرند و پاداش روزه داران بخشش گناهان و خشنودی حضرت رحمان است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز به فضیلت ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر از زبان پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: حضرت محمد (ص) فرموده اند 'و چون شب عید فطر-که شب جوائز نام دارد- فرا رسد، خداوند پاداش عمل‏ کنندگان را بدون حساب و شمارش ببخشد.


وی اضافه کرد: پیامبر (ص) در ادامه فرموده اند 'و چون صبح روز عید فرا رسد خداوند فرشتگان را به همه ‏ی شهرها بفرستد، پس در زمین فرود آیند و سر کوچه‏ ها و گذرها بایستند و با صدایی که آن را همه‏ ی آفریده‏ های خدا جز جن و آدمیان می‏شنوند، گویند: ای امّت محمّد! به سوی پروردگار کریم برای نماز عید بیرون شوید که او پاداش فراوان دهد و گناهان بزرگ را بیامرزد.


وی اضافه کرد: عید فطر، روز جشن است، جشن نزدیکی و قرب به بارگاه الهی، جشنی که به مناسبت پایان یک ماه عبادت مخلصانه برگزار می شود و به راستی که عید فطر، روز بازگشت به فطرت، بازگشت به خدا، اتصال به آسمان و مروج به عرش اعلی است.
نماز عید سعید فطر از 35 بقعه منتخب طرح ضیافت الهی در ماه مبارک در 33 بقعه متبرکه برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها