رییس ستاد نماز جمعه تربت حیدریه گفت: نماز عید سعید فطر امسال به امامت حجت الاسلام عصمتی از ساعت ۷ صبح در محل مسجد جامع و خیابان‌های اطراف اقامه خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۲۶۶۹۴
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
غلامرضا ذبیحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار کرد: درب‌های مسجد از هنگام نماز صبح برروی نمازگزاران باز خواهد بود و از آنجا که محل برگزاری نماز عید فطر امسال به محل مسجد جامع انتقال یافته و باتوجه به اینکه قطعا در ساعت اولیه ظزفیت شبستان‌های مسجد تکمیل می‌شود لذا جمعیت به اطراف میدان مرکزی و خیابان‌های فردوسی جنوبی و طالقانی راهنمایی خواهند شد.

وی ادامه داد: خواهران نمازگزار الزاما باید از سه درب ورودی به شبستان‌های طبقه بالا از کوچه پاساژمجید به جمع نمازگزاران بپیوندند وپس از تکمیل سالن‌ها از کوچه پاساژ مجید به طرف خیابان کاشانی و به سمت میدان مرکزی صفوف نماز خواهران بارعایت جهت قبله ادامه خواهد یافت.

ذبیحی افزود: همجنین برادران از درب‌های ورودی به صحن مسجد و سالن‌های طبقه پایین وپس از تکمیل در ادامه داخل صحن مسجد و با رعایت اتصال صفوف از درب‌های میدان و ابتدای خیابان فردوسی به سمت میدان مرکزی و خیابان‌های طالقانی و فردوسی جنوبی بارعایت سمت قبله صفوف نماز گزاران ادامه خواهد یافت.

وی همچنین از ساماندهی صندوق‌های جمع آوری زکات فطریه خبر داد و گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده تنها صندوق‌های مراکز خیریه مجاز که ضمن داشتن پروانه از نهاد‌های ذیرربط اعم از فرمانداری، کمیته امداد یا بهزیستی با هماهنگی قبلی مجوز برپایی صندوق جمع آوری را از نهاد‌های یاد شده برای روز عید فطر دریافت کرده باشند می‌توانند مستقر شوند ضنن آنکه صندوق‌ها باید شفاف و از نوع شیشه‌ای قابل رویت باشد و در غیر این صورت هرگونه صندوق دیگری تحت هر عنوان توسط نیروی انتظامی جمع آوری خواهد شد.

ذبیحی در خصوص ایاب و ذهاب نمازگزاران گفت: شهرداری و اتوبوسرانی تدابیر لازم را جهت انتقال نماز گزاران از نقاط مختلف شهر به نزدیکترین محل برگزاری نماز و نیز بالعکس را اتخاذ کرده اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها