مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان:
نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان گفت: عید فطر بشارت بازگشت و رهایی از قید و بند نفسانی انسان است و این عید را باید روز تزکیه و پاکی نفس دانست.
کد خبر: ۹۰۲۶۶۹۹
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

حجت الاسلام ابوالفضل رجبی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان، در آستانه عید فطر ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و قبولی طاعات و عبادات روزه داران در ماه مبارک رمضان ، گفت: در فرهنگ اسلامى اولین روز ماه شوال به عنوان عید فطر و جشن بازگشت ‏به فطرت معین شده است ، زیرا مسلمانان روزه‏ دار در طول ماه رمضان با ارتباط هاى پى در پى با خداوند متعال و استغفار از گناهان، به تصفیه روح و جان خویش همت گماشته و از تمام آلودگی‏هاى ظاهرى و باطنى كه بر خلاف فطرت آنهاست، خود را پاك نموده و به فطرت واقعى خود برمیگردند .

وی افزود:انسان پس از یک ماه سحرخیزی و مناجات به فطرت پاک خود رسیده است و توجه داشته باشد همان گونه که طی این ماه از خوردن و آشامیدن دست کشیده است مابقی روزهای عمر خود را از غیر خدا امساک کند. 

حجت الاسلام رجبی با بیان اینکه انسان باید مراقب باشد که این دل نورانی و زیبا را تاریک نکند و در جهت کمال و تقوای الهی گام بردارد، اظهار داشت: فلسفه عید فطر در واقع شکوه و عظمت اسلام است و نماز عید فطر و قنوت های آن وحدت مسلمانان را به نمایش می گذارد؛ مردم در کنار یکدیگر و در صفوف منظم احساس اتحاد و همدلی بیشتر می ‌کنند.

وی با بیان این‌که «دادن زکات فطره از جمله واجبات روز سعید عید فطر است» افزود: دادن زکات فطریه یک وظیفه عبادی فرد مسلمان است که با دادن آن یک ماه روزه داری در ماه مبارک رمضان کامل می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان در پایان یادآورشد: حضور در نماز عید فطر دیگر اعمال وارده شده در عید فطر محسوب می‌شود که مومنین در کنار یکدیگر در آن شرکت می‌کنند که در نوع خود وحدت مسلمین را به نمایش می‌گذارد.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات