مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلمان سنگر گفت: در آخر ماه مبارک رمضان بحث زکات فطریه مطرح است و پرداخت زکات فطریه بر انسان‌هایی که عاقل ،بالغ و غنی هستند واجب است.
کد خبر: ۹۰۲۶۷۳۵
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد کیماسی نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سلمان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سنگر با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: ماه مبارک رمضان تفضلی از طرف خداوند به امت پیامبر گرامی اسلام است.

وی افزود: در آخر ماه مبارک رمضان بحث زکات فطریه مطرح است و پرداخت زکات فطریه بر انسان‌هایی که عاقل ،بالغ و غنی هستند واجب است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سلمان سنگر گفت: میزان زکات فطریه قریب به ۳ کیلو غلات اربعه یعنی ( کشمش، خرما، گندم، برنج)است که باید قبل از اذان و غروب خورشید زکات فطریه را از مال خود جدا کنیم و کنار بگذاریم و تا قبل از نماز عید فطر به مستحق بدهیم .

کیماسی با بیان اینکه چیزی را که کنار گذاشته‌اید نباید تعویض کنید خاطرنشان کرد: اگر برنج می‌خورید نیم دانه قبول نیست چون یک جنس معیوب است بهتر است پولش را پرداخت کنید.

وی افزود: زکات فطریه را در هشت جا ازجمله فقیر، مسکین، ابن سبیل، فی سبیل الله ، کافری که نظرش به اسلام است، ادای دین مقروضین  می‌شود پرداخت کرد اما بهتر است که به فقرای محل بدهیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سلمان سنگر در خصوص زمان پرداخت فطریه بیان کرد: دادن زکات فطریه قبل از عید جایز نیست اما اگر کسی به شخصی پولی قرض داده باشد می‌تواند بعد از حلول ماه شوال بخشی از آن پول را زکات فطریه حساب کند.

کیماسی افزود: اگر کسی سید است به غیر سید می‌تواند زکات فطره بدهد ولی غیر سادات نمیتوانند به سادات زکات فطره بدهند .

وی گفت: مقدار زکات فطریه در سال ۹۷ طبق دفتر مقام معظم رهبری در تهران هشت هزار تومان و در شهرستان‌ها هفت هزار تومان است و اگر انسان چند نفر خرج خور دارد می‌تواند یکی را خرما ، یکی را کشمش ، یکی را گندم و یکی را برنج محاسبه کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات