مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی:
همزمان با ماه مبارک رمضان مسئول دفتر نمایندگی ولی ققیه در سپاه خوی ضمن دیدار و گفتگو با رزمندگان اسلام از نحوه اجراي برنامه هاي ماه مبارك رمضان در گردان301 شهيد درستي بازديد نمود.
کد خبر: ۹۰۲۶۷۸۸
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمایدگی ولی فقیه در سپاه خوی در جمع رزمندگان گردان 301 شهيد درستي سپاه خوي ماه رمضان را فرصتی برای تمرین تقوا عنوان و افزود: این ماه ماهی برای زدودن دل از اغیار و غاصبانی  است که جای خدا را در قلب و دل آدمی گرفته‌اند و او را در زمرۀ‌ غافلان قرار داده‌اند.

حجت الاسلام محمد رستمی گفت: انسان با روزه به مبارزه با هوای نفسانی خود می رود و با روزه تمامی اعضای انسان از گناه و حرام ایمن می شود یعنی انسان به قله تقوا می رسد طوری که حتی فکر گناه را هم نمیکند و این است اوج نورانیت روزه.

وی منشا گناه و حرام را از ضعف جهل و اعتقادات عنوان و خاطر نشان کرد: اگر جامعه  به معنای حقیقی و واقعی کلمه هدایت شود هیچ گناهی رخ نمی دهد.

حجت الاسلام رستمی  تهمت و غیبت را ازجمله گناهانی دانست که در صورت مرتکب شدن بیش از سه بار دیگر امیدی به توبه کردن نیست  نه اینکه خدا توبه پذیر نباشد نه چرا که در رحمت خدا همیشه باز است ولی این افراد دیگر توفیق توبه پیدا نمی کنند.

وی در فرق بین تهمت و غیبت گفت: تهمت یعنی اینکه فرد خصوصیت گفته شده را ندارد ولی تو به او می بندی و غیبت یعنی خصوصیت را دارد ولی نباید بگویی حال آنکه می گویی واین از گناهان کبیره است.

ارسال نظرات