خبرهای داغ:
ماه رمضان تلنگری بود که به خود آییم و بدانیم ما آنی نیستیم که اکنون هستیم بلکه وزن و قیمت داریم زیرا حامل روح خدا هستیم.
کد خبر: ۹۰۲۶۸۳۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱
۴ پیام عید فطر/ماه رمضان تلنگری ماندگار
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عید فطر به عنوان عید سالکان پیام‌های مختلفی دارد. پیام اول: بدترین مصیبت و درد برای انسان خود فراموشی است که زمینه‌ای برای خدا فرمواشی می‌شود و در نتیجه معصیت پی در پی دامن آدمی را می‌گیرد «وَلَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّـهَ فَأَنسَاهُمْ أَنفُسَهُمْ ۚ. أُولَـٰئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ:حشرات/۱۹».

ماه رمضان تلنگری بود که به خود آییم و بدانیم ما آنی نیستیم که اکنون هستیم بلکه وزن و قیمت داریم، زیرا حامل روح خدا هستیم «نَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِی: حجر/۲۹» و جانشین اوییم «إِنِّی جَاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً: بقره/۳۰» صاحب تاج کرامتیم «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ: اسری/۷۰»، امانتدار ذات حقییم «إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ ... وَحَمَلَهَا الْإِنْسَانُ: احزاب/۷۲» پس نباید ارزان فروشی کرد و هویت انسانی خود را به ملعون و مرجوم سپرد و سرنوشت او را پیدا کرد.
پیام دوم: با ریاضت ساعت‌های طولانی در روز ظرفیت‌سنجی کردیم و توان روحی خود را به دست آوردیم که نه تنها می‌توانیم از محرمات الهی اجتناب کنیم بلکه اگر پای عشق به میان بیاید با پیاده کردن «لعلکم تتقون» در وجودمان یافتیم که استعداد فرار کردن از دام پهن شده شیطان را داریم. «وَمَا أُبَرِّئُ نَفْسِی إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمَ رَبِّی: یوسف /۵۳»
پیام سوم: هر روز با اعتکاف درونی و ریاضت‌هایمان به قدرمان افزوده شد تا اینکه شب‌های قدر افتخار پیدا کردیم با بار معصیت به حضورش راه پیدا کنیم، ولی او گفت: «.. قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا» و ما سرمست از این بادیه مغفرت هنوز باگذشت چند روز از آن حضور به خود نیامدیم فقط می‌خواهیم در همان حضور بمانیم.
پیام چهارم: اهل سلوک گفته‌اند اوج سلوک آنست از «وجه اللهی» به «وجه الخلقی» و از «وجه الخلقی» به «وجه اللهی» برسی و در ماه رمضان این راه را تجربه کردیم. راه وجه‌اللهی را با تجربه ماندگار و تماشایی شب تا سحر و خواندن دعای جوشن کبیر «یا حبیب من لا حبیب له» و «خلصنا من النار یا رب» طی کردیم.

صبح با زبان روزه و چشم به خواب نرفته کیلومتر‌ها پیاده به جانب «وجه الخلقی» رفتیم و یک نفس گفتم: «فلسطین، فلسطین» حمایتت می‌کنیم تا محی الدین عربی‌ها بدانند تفسیر عارف و سالک زمانه ما و خلف صالحش از سلوک اینگونه است. حال با دستیابی به این همه توفیق دست به دعا برداشته و در نماز عید می‌خوانیم.

«اللهم اهل الکبریا والعظمه ویا اهل الجود والجبروت ... ان تدخلنی فی کل خیر ادخلت فیه محمدا و آل محمد...».
حجت‌الاسلام سیدتقی قادری
ارسال نظرات