نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه دشمن از انسجام ملت ایران هراس دارد گفت: انسجام و آگاهی دو مولفه مهم در حفظ قدرت کشور و دو سرمایه اساسی برای نظام اسلامی هستند
کد خبر: ۹۰۲۶۸۶۱
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی ارزشمند برای خودسازی، تحولات درونی، تحصیل مکارم اخلاقی، تعلم به اخلاق کریمه اسلامی و تحصیل قلب سلیم است، گفت: ماه رمضان دانشگاه انسان‌سازی بوده و ایند است که همه از این دانشگاه موفق بیرون آمده باشیم.

وی افزود: امروز برای کسانی عید است که در کلاس اخلاق، علم و رحمت، معرفت، ادب، ایمان و فضیلت، خدمت به بندگان خدا، تولی و تبری و قرآن موفق بوده‌اند؛ امروز کسانی که در این کلاس با عظمت موفقیت لازم را کسب کرده‌اند، سربلند هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی زندگی دنیا سراسر میدان امتحان بزرگ الهی است، گفت: مبادا دستاوردهای این ماه باعظمت را غفلت کرده و از دست بدهیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بر لزوم وحدت و یکپارچگی در تمامی عرصه‌های تاکید کرد و گفت: در زمینه خدمت به مردم، کار و تلاش، مجاهدت، اقتصاد مقاومتی، فعالیت سالم و مولد همه بسیج شویم تا بتوانیم در مقابل ترامپ و رژیم غاصب اسرائیل و دیگر دشمنان نظام اسلامی ضریب امنیت و نفوذناپذیری خود را افزایش دهیم.

وی افزود: دشمن از انسجام ملت ایران هراس دارد؛ انسجام و آگاهی دو مولفه مهم در حفظ قدرت کشور و دو سرمایه اساسی برای نظام اسلامی هستند لذا بایستی مردم در مقابله با توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به هفته جهاد کشاورزی هم اشاره کرد و گفت: نقش کشاورزی، دامداری، دامپروری و مسائل مربوط به جنگل‌ها و مراتع در اقتصاد مقاومتی، امنیت غذایی، توسعه صادرات و اشتغال پایدار بسیار مهم است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی تصریح کرد: استان مرکزی اگرچه به پایتخت صنعتی کشور معروف است ولی در بحث کشاورزی و دامداری، تولید گوشت قرمز و گوشت سفید، مرغ و تخم مرغ، ماهی زینتی و... نیز ظرفیت بالایی دارد.

وی با اشاره به مشکل کم آبی و نقش مدیریت حوزه کشاورزی در رفع این مشکل گفت: بایستی به سمت کشت گلخانه‌ای، یکپارچه سازی اراضی و استفاده از سیستم های نوین آبیاری پیش برویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بایستی صنایع تبدیلی و بسته بندی مورد توجه قرار گیرد، دولت و بانک‌ها نیز باید در این بخش کمک کنند تا تولیدکننده متضرر نشود و به این منظور تسهیلات کم بهره را در اختیار تولیدکنندگان بخش کشاورزی قرار دهد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: قیمت تمام شده محصولات هم باید به گونه‌ای باشد که برای تولید کننده هم صرف کند، تولید کننده نباید متضرر شود. به گونه‌ای نشود که تولید کننده تا سقف 20 درصد، 18 درصد سود بدهد ولی تولیدش روی دستش بماند یا سودی از تولید دستش را نگیرد.

وی افزود: 25 درصد تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی اختصاص دارد ولی عملا حدود هفت 8 درصد بیشتر به بخش کشاورزی اختصاص پیدا نمی‌کند؛ اگر می‌خواهیم کشاورزی مان مترقی باشد، رشد کند و توسعه یافته باشد و بتواند صادرات قوی داشته باشد قطعا باید در بخش تسهیلات بانکی و ارزی  کمک کنیم و صندوق توسعه ملی نیز کمک کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: با مجوز مقام معظم رهبری یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی باید جهت توسعه، تولید و اشتغال در روستا هزینه شود. امیدواریم این موضوع هرچه سریعتر پیگیری شود تا این پول سریعتر به چرخه تولید بیاید و صرف آبادانی روستا و توسعه کشاورزی و دامداری شود و به صورت واقعی در بخش اشتغال سالم و مولد هزینه شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به روز جهانی بیابانزایی هم اشاره و خاطرنشان کرد: می توانیم با طرح های مختلف و کشت گیاهان ویژه ، کویر موجود در استان مرکزی را هم سرسبز و آباد کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات