خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان:

عید فطر جشن پیروزی بر خصم درون است/ اگر خواب برویم و غفلت کنیم از دشمن نیش خواهیم خورد

امام جمعه دامغان عید سعید فطر را عید بشارت و سرور شادابی و روز جشن پیروزی بر خصم درون نامید و گفت: پس از یک ماه بندگی خالصانه و مبارزه با نفس باید عید فطر را تجلی عبودیت و انفاق در آینه انسانیت نامید.
کد خبر: ۹۰۲۶۸۶۳
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه های نماز باشکوه عید سعید فطر  دامغان که با حضور بسیار پرشور و گسترده مردم این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: عید فطر روزی است همچون قیامت که مؤمنان هدایای معنوی خود را دریافت می کنند، آنان که در رمضان غبار از دل زدودند و اهل مراقبت اعمال، بندگی خاضعانه، گریه و روزه و ندبه بودند.

خطیب نماز عید سعید فطر دامغان با بیان اینکه این عید بزرگ روز تقسیم نعمات الهی است، خاطر نشان کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) امروز را عید کسی می داند که از دقایق رمضان و سحرهای نورانی آن بهره برده باشد؛ همانا عید سعید فطر عید بشارت و سرور شادابی و روز جشن پیروزی بر خصم درون است.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه پس از یک ماه بندگی خالصانه و مبارزه با نفس عید فطر تجلی عبودیت و انفاق در آینه انسانیت است، نماز عید فطر و پرداخت زکات فطره جهت یاری نیازمندان را دو وجه عبودی و اجتماعی مهم این عید سعید برشمرد و افزود: شیطان دشمن قسم خورده انسان منتظر فرصت است باید از فضائل و اندوخته های نورانی رمضان مراقبت کنیم.

اگر خواب برویم و غفلت کنیم از دشمن نیش خواهیم خورد

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود وحدت را از مهمترین مؤلفه های کاهش و حل مشکلات جامعه برشمرد و گفت: دومین مؤلفه غنیمت شمردن فرصت خدمت به مردم از سوی مسئولان است، فرصتی درخشان که دیر به دست می آید و زود از دست می رود؛ مشکلات آحاد افراد جامعه باید دیده شود مردمی که در 22 بهمن، روز قدس، نماز عید فطر و همه صحنه های عمر 40 ساله انقلاب حماسه آفریدند شایسته خدمت بی دریغ هستند.

وی دشمن شناسی را از دیگر لازمه های ارتقاء و تعالی جامعه عنوان و تصریح کرد: باید در برابر هجمه فرهنگی اعتقادی و جنگ نرم دشمن بیش از پیش هوشیار باشیم، دشمن خانواده ها و جوانان ما را هدف گرفته، اگر خواب برویم و غفلت کنیم نیش خواهیم خورد؛ کمرنگ کردن ارزش ها، غیرت زدایی و تغییر سبک زندگی مردم ما هدف نظام سلطه است.

خطیب نماز عید سعید فطر دامغان دوری کردن از مال حرام، پایبندی به فرهنگ حجاب و عفاف، توجه به فریضه انسان ساز امر به معروف و نهی از منکر را در راستای تحقق سلامت جامعه و جامعه بابرکت لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: ما باید همچنان در راه نورانی شهدا بر محور ولایتمداری گام برداریم.

رونق گردشگری دامغان سبب رونق اقتصاد این شهرستان خواهد شد

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع توسعه و پیشرفت این شهرستان برپایه وحدت مردم و مسئولان و استفاده از توانمندی های موجود پرداخت و گردشگری طبیعی و تاریخی را از مهمترین ظرفیت های دامغان عنوان و خاطر نشان کرد: ترمینال گردشگری شهرستان دامغان باید مبتنی بر ظرفیت های گسترده موجود ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان سد شهید شاهچراغی، مجموعه چشمه علی، کویر و دریاچه نمک، مسجد کهن تاریخانه، تپه حصار و ... را از جمله ظرفیت های پرشمار دامغان در حوزه گردشگری طبیعی و تاریخی برشمرد و تاکید کرد: رونق گردشگری با جذب سرمایه گذاران در این بخش اقتصاد دامغان را رونق خواهد داد.

وی با اشاره به وجود شهرک صنعتی و توانمندی های شهرستان دامغان در حوزه صنایع و معادن و نقش صنعت در اشتغالزایی خواستار اهتمام بیش از پیش مسئولان در حل مشکلات این بخش شد و اضافه کرد: پسته دامغان به عنوان محصولی شناخته شده و دارای کیفیت کم نظیر، ظرفیتی مهم برای تولید ثروت و اشتغال در منطقه است که باید با تلاش مسئولان و تولید کنندگان به جایگاه اصلی خود دست یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها