در خطبه‌های نماز عید فطر شهرستان خمین؛

تذکر خطیب جمعه خمین به وزیر بهداشت و درمان

امام جمعه خمین ضمن تذکر به وزیر بهداشت و درمان درخصوص نامه اخیر وی و توهین وی به برخی روحانیون طب سنتی و برخورد نامناسب برخی مسئولان بهداشت، خواستار پیگیری این موضوع شد.
کد خبر: ۹۰۲۶۹۱۵
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی خطیب جمعه خمین در خطبه‌های نماز عید سعید فطر  که با حضور پرشور و باشکوه مردم این شهرستان در مصلای امام خمینی(ره) اقامه شدف ضمن تبریک فرا رسیدن عید یزرگ بندگی گفت: مومنان و روزه‌داران حقیقی در ماه مبارک رمضان در مصاف با شیطانی که آنان را وسوسه می کرد به پیروزی رسیدند و امروز عید این افرادی است که از این آزمون سربلند بیرون آمده‌اند.

وی با یادآوری این موضوع که عده ای از شیطان پیروی کرده و بندگی خدا را نکردند، گفت: عده‌ای در مصاف با هوای نفس خود تاب نیاورده و از این آزمون بزرگ الهی سرافکنده بیرون آمدند.

خطیب جمعه خمین تصریح کرد: بندگانی که با یک‌ماه روزه داری، عبادت و تلاوت قرآن به درستی بندگی خدا را انجام دادند در واقع بر دشمن پیروز شدند و امروز جشن پیروزی بنده خدا بر هوای نفس و شیطان است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه هر روز برای کسانی که خدا را بندگی می‌کنند، عید بشمار می‌رود، گفت: هر روزی که بنده خدا در آن گناه نکند، آن روز، عید است و به فرمایش امام سجاد(ع) عید این نیست که انسان لباس نو و فاخر بپوشد و از غذاهای رنگارنگ استفاده کند بلکه عید برای کسی است که به شکلی عمل کند که از عذاب در امان باشد.

وی افزود: بایستی در تمام طول سال سحرخیز بود و همچنین حضور در مساجد، تلاوت قرآن و انجام کار خیر به شکل مستمر باشد و تلاش شود تا تقوا و معنویت خود را حفظ کنیم و گناه نکنیم، چون گناه، موجب از بین رفتن و ضایع شدن عبادت می شود.

امام جمعه شهرستان خمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه‌های شوال، ذیقعده و ذی‌الحجه گفت: این سه ماه، ماه‌های حج نامیده می شوند و اگر کسی در ماه شوال، ذی‌القعده و اوایل ذی الحجه، عمره انجام داد برای او کفایت می کند.

وی با اشاره به دو عید یزرگ دیگر، عید قربان و غدیر، اظهارکرد: حجاج با انجام مراسم مناسک حج در مکه، عرفات، مسجدالحرام و منا موفق می شوند که شیطان را شکست بدهند. قربانی کردن در مناسک حج در حقیقت به معنای ذبح نفس اماره و مبارزه با شیطان است.

حجت الاسلام حسینی همچنین تصریح کرد: عید غدیر در ماه ذی الحجه، عید ولایت و عید تکمیل دین است و این دین ویژه اسلام و شیعه نیست بلکه برای جهان بشریت است.

وی با اشاره به برگزاری برخی مجالس عروسی که منجر به گناه می شود، تاکید کرد: مجلس عروسی، مجلس عبادت است و سنت عقد و نکاح کار بزرگی است، نباید با انجام کارهای غیر عرفی و شرعی به مجلس گناه تبدیل شود. مجالس تحریم نیز با توجه به روش و سیره پیامبر(ص) و ائمه(ع) انجام شود و از تجملات پرهیز کرد.

امام جمعه خمین با توجه به فرارسیدن فصل تابستان به صرفه جویی کردن در مصرف انرژی مردم را سفارش کرد.

وی ضمن تذکر به وزیر بهداشت و درمان درخصوص نامه اخیر وی و توهین وی به برخی روحانیون طب سنتی و برخورد نامناسب برخی مسئولان بهداشت، خواستار پیگیری این موضوع شد.

خطیب جمعه خمین همچنین از قوه قضائیه خواست تا به عنوان مجتهد عادل، در مورد قضاوت برخی قضات سازمان تعزیرات که تعهد و آگاهی لازم برای صدور حکم ندارند، رسیدگی کند.

وی در پایان به سالروز شهادت دکتر چمران و شهدای موتلفه اسلامی، شهادت سید جمال‌الدین اسدآبادی و سالروز رأی مجلس به عدم کفایت ریاست جمهوری بنی صدر هم اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار