خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: عید فطر یک اعلام انزجار به کسانی است که نسبت به دین اسلام، مقدسات مسلمانان و اعتقادات عمومی مسلمانان توهین می‌کنند و مسلمانان را به عنوان گروه‌های خشن و انعطاف‌ناپذیر معرفی می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۲۶۹۶۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
عید فطر فرصت اعلام انزجار از توهین‌کننده به مقدسات مسلمانان است/فطر نمایشی از انسجام و اتحاد دنیای اسلام است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر اظهار کرد: عید فطر از اعیاد بزرگ اسلامی است و حضور جمعی مسلمانان و اقتدار آن‌ها را نمایش می‌دهد و همچنین عید فطر عید شکر در پیشگاه خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند قدرت و توانمندی را به بندگان بخشید تا توانستند روزه را در کنار مستحبات در ماه رمضان داشته باشند و به ستایش و حمد خداوند بپردازند.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه عید فطر در حقیقت عید همه مسلمانان است گفت: این عید مرتبط با مذهب با گرایش خاصی نیست و یک نوع تقریب به لحاظ عملی است و همه مسلمانان و کسانی که معتقد به قرآن، خدا و مقام نبوت هستند در پیشگاه خدا در این روز به برگزاری جشن دینی و مکتبی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: عید فطر نمایش مجددی از انسجام، اتحاد و یکپارچگی بین همه مسلمانان در قالب گرایش‌های مختلف است و در عید فطر توجه خاص و اهتمام ویژه به افراد فقیر و تهیدست با انفاق می‌شود.

مختاری با اشاره به اهمیت پرداخت زکات فطره به محرومان در روز عید فطر گفت: فرد مسلمان در روز عید فطر عنایت خاص به قشر محروم با انفاق و بذل مالی دارد. در حقیقت دستور معنوی از سوی خداوند است که در این جشن فقرا را شریک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: عید فطر یک اعلام انزجار به کسانی است که نسبت به دین اسلام و مقدسات مسلمانان و اعتقادات عمومی مسلمانان توهین کرده و مسلمانان را به عنوان گروه‌های خشن و انعطاف‌ناپذیر معرفی می‌کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه عید فطر عرصه مهرورزی، صفا، صمیمیت و ایجاد ارتباط همدلانه با مسلمانان است گفت: عید فطر تثبیت کرامت ذاتی انسان و احیای حقوق انسان در قلمروی فرد و جامعه، ابراز حمایت از مظلومان و ستمدیدگان و انزجار از افراد ظالم، ستمگر و توسعه‌طلب است.

وی با اشاره به تکبیر‌های نماز عید فطر گفت: در حقیقت این تکبیر‌ها ابراز عبودیت و بندگی در پیشگاه خداوند است یعنی نمازگزار می‌خواهد ابراز کند در بند بندگی خداوند است و تنها خود را در قلمرو بندگی ذات حضرت حق قرار می‌دهد و پس از تکبیر‌ها ابراز عبودیت محض، اخلاص و طلب حاجات انجام می‌شود.
ارسال نظرات