خبرهای داغ:
با حضور مسئول سازمان بسیج علمی استان ایلام

پایگاه علمی خواهران رزمندگان ایلام افتتاح شد

استان ایلام دارای بیست پایگاه علمی در سطح نواحی خود است که هدف آن ها ترویج هر چه بیشتر گفتمان علمی است
کد خبر: ۹۰۲۷۰۳۳
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی ازایلام،پایگاه علمی خواهران رزمندگان ایلام دیروز با حضور مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان ایلام افتتاح شد.

محمد نصرالهی در ابتدای این جلسه ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان اظهار کرد:تشکیلات بسیج از سال های گذشته به تمام عرصه ها از جمله عرصه های اجتماعی،نظامی،فرهنگی،تربیتی و... وارد شده است و در حال حاضر نیز با توجه به نیاز کشور به اقتدار و پیشرفت علمی به این عرصه نیز وارد شده است.

وی با بیان اینکه بسیج در تمام عرصه ها منشا خیر و برکت بوده است اضافه کرد:پایگاه های علمی مسیر بهتری برای حرکت به سوی اقتدار علمی کشور است.

مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان ایلام به جای پایگاه علمی از لفظ دانشگاه بسیج استفاده کرد و گفت :نباید دید محدودی به پایگاه و نقش آن داشته باشیم،پایگاه علمی به مثابه یک دانشگاه است و باید در آن از ظرفیت تمام شهرستان استفاده کرد و نباید خود را صرفا محدود به منطقه پایگاه کرد.

نصرالهی در ادامه با اشاره به فعالیت های حمایتی سازمان بسیج علمی گفت:حمایت مالی بلاعوض از مخترعین و مبتکرین،ارائه خدمات کسر خدمت سربازی،حمایت از پایان نامه های مرتبط با ماموریت کاری سازمان بسیج علمی از جمله حمایت های سازمان بسیج علمی است که پایگاه می تواند با تبلیغ این فعالیت ها افراد بیشتری را برای خدمات رسانی سازمان جذب کند.

وی با بیان اینکه این پایگاه ها  مسجد محور هستند و به طور تخصصی فعالیت علمی و آموزشی دارند اضافه کرد:هر کدام از این پایگاه علمی به مثابه یک دانشگاه در سطح نواحی استان فعالیت می کنند.

مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان ایلام ضمن اشاره به تهیه بانک جامع اطاعاتی پایگاه های علمی استان ایلام عنوان کرد:ما تمام اطلاعات پایگاه های علمی را از جمله فعالیت های صورت گرفته توسط پایگاه،لیست ارکان پژوهشی شورا،تعداد حلقه های علمی پایگاه و...را به طور جامع و کامل تهیه کرده ایم.

محمد نصرالهی ضمن بیان این نکته که مجوز فعالیت تمام 20 پایگاه علمی استان در نواحی مختلف توسط سازمان بسیج علمی استان صادر شده است اضافه کرد:در حال حاضر تمامی پایگاه های علمی اقدام به نصب تابلو و همچنین احداث کتابخانه با محوریت علمی کرده اند.

وی پایگاه های علمی را تکمیل کننده پایگاه های مقاومت دانست و اضافه کرد:هدف از تاسیس این پایگاه ها تحقق دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله) در بحث استفاده بهینه از پتانسیل بسیجیان و تبدیل پایگاه ها به یک مقر آموزشی است.

مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان ایلام خاطر نشان کرد:در کنار معرفت دینی و بصیرت سیاسی می بایست بسیجیان به ابزار علم نیز مجهز شوند و هدف پایگاه های علمی نیز دقیقا همین موضوع است که پایگاه های مقاومت بسیج در کنار برنامه های بصیرتی،آموزشی،نظامی و سازندگی و غیره در موضوع علم نیز بسیجیان را تحت پوشش قرار دهند.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات