خبرهای داغ:
برادران گفت: در صورت تامین اعتبار، سامانه سیار خونگیری تا پایان امسال راه اندازی می شود که این سامانه نیاز به 600 میلیون تومان اعتبار راه اندازی دارد و تا کنون 250 میلیون تومان آن محقق شده است
کد خبر: ۹۰۲۷۰۴۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

برادران مدیر کل سازمان انتقال خون استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: اهدای خون در دو ماه نخست امسال ۱۰ درصد کاهش داشته که مهمترین دلایل آن مشکلات اجتماعی و ذهنی افراد است.
وی ضمن اشاره به برخی مشکلات موجود گفت: کمبود فضای فیزیکی مرکز انتقال خون، یکی از مشکلات این اداره بوده و برای حل این مشکل باید ساختمان اداره کل، بازسازی و یا به مکان دیگر انتقال یابد.
مدیر کل انتقال خون استان قزوین اظهار کرد: برای حل این مشکل از طریق استانداری و شهرداری در حال پیگیری هستیم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه به نتایج مطلوبی برسیم.
برادران عنوان کرد: در صورت تامین اعتبار، سامانه سیار خونگیری تا پایان امسال راه اندازی می شود که این سامانه نیاز به 600 میلیون تومان اعتبار راه اندازی دارد و تا کنون 250 میلیون تومان آن محقق شده است.
وی افزود: استانداری برای تامین مابقی هزینه سامانه سیار خونگیری قول مساعد داده و ما جهت تسهیل در امر خونگیری، پیگیر این امر می باشیم.
مدیر کل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: این سامانه، هر ماه یک بار در شهرستان های آبیک، الوند، بویین زهرا و آوج برای خونگیری مستقر می شود.
مدیر کل انتقال خون استان در ادامه ضمن اشاره به اینکه طبقه بالایی مرکز اهدای خون تاکستان در اختیار اداره راه و شهرسازی قرار دارد یادآور شد: در صورت واگذاری طبقه بالا مرکز اهدای خون تاکستان، مرکز اهدای پلاسما در این طبقه مستقر خواهد شد.
برادران گفت: طرح نمونه گیری از اهدا کنندگان بار اولی، به مدت سه ماه به صورت پایلوت در قزوین اجرا شد و نتایج این طرح در حال بررسی است.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها