سید ساجد یعقوبی
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۲۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل راهی مشهد مقدس شدند تا حرم مطهر امام رضا (ع) را زیارت کنند.
کد خبر: ۹۰۲۷۰۷۵
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

۲۰۰ مددجوی اردبیلی رهسپار مشهد مقدس شدند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین دشتی صبح امروز در حاشیه اعزام دومین کاروان «شوق زیارت» به مشهد مقدس در سال ۹۷ با اشاره به اینکه ۲۰۰ نفر از مادران و دختران بازمانده از تحصیل تحت حمایت به مشهد مقدس اعزام شدند، گفت: دومین کاروان زیارتی کمیته امداد استان اردبیل در نخستین‌ روزهای ماه شوال رهسپار مشهد مقدس شد تا مددجویان بتوانند در این ایام معنوی حرم مطهر امام رضا(ع) را زیارت کنند.

وی با بیان اینکه در کنار زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برنامه‌های مختلف آموزشی و فرهنگی برای مددجویان تدارک دیده شده است، افزود: مددجویان اعزام شده به مدت یک هفته در اردوگاه «کرامت» مشهد مقدس ساکن خواهند بود و در این مدت از برنامه‌های آموزشی افزایش اعتماد به نفس، ارتقای سطح دیانت و بصیرت، سبک زندگی اسلامی، مهارت آموزی، ایجاد نشاط و شناساندن الگوهای مذهبی بهره‌مند می‌شوند.

دشتی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف اعزام مادران تحت حمایت همراه با دختران‌شان به اردوهای زیارتی برقراری ارتباط محکم و صمیمی بین آنها است، بیان کرد: کاهش فاصله نسلی بین فرزندان و مادر، ترویج فرهنگ کار و تلاش و مصون‌سازی خانوار تحت حمایت در برابر آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف اعزام مادران و دختران تحت حمایت به اردوهای زیارتی است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه اردوهای زیارتی برای خانوار تحت حمایت به‌منظور توانمندسازی فکری و فرهنگی آنها برگزار می‌شود، گفت: با ارائه خدمات حمایتی و فرهنگی به مددجویان تحت حمایت تلاش داریم بستر توانمندسازی و خوداتکایی آنها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌های کمیته امداد اردبیل دارای پیوست فرهنگی است، بیان کرد: ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان موجب می‌شود تا آنها استعدادهای نهفته خود را کشف کرده و با توکل به خدا و تکیه بر توانایی‌های‌شان به استقلال اقتصادی دست یابند.

دشتی با بیان اینکه اجرای طرح «شوق زیارت» موجب شده است تا مددجویان بیشتری پس از بازگشت از زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مسیر توانمندسازی قرار گیرند، افزود: مشارکت گسترده خیران در این طرح می‌تواند زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه طرح «شوق زیارت» به منظور اعزام مددجویانی که تا کنون توفیق زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را نداشته‌اند برگزار می‌شود، گفت: از خیران اردبیلی خواستاریم تا با مشارکت هرچه بیشتر در طرح «شوق زیارت» مددجویان تحت حمایت را برای زیارت حرم مطهر امام هشتم(ع) بیش از پیش یاری کنند.

وی با اعلام اینکه درصدد هستیم تا پایان سال‌جاری حدود دو هزار نفر از مددجویان تحت حمایت را در قالب طرح «شوق زیارت» به سفرهای زیارتی اعزام کنیم، بیان کرد: مشارکت گسترده خیران در این طرح موجب می‌شود تا بتوانیم مددجویان بیشتری را رهسپار اردوهای زیارتی کنیم.

دشتی به اعزام چهار هزار نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل به مشهد مقدس در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: برگزاری اردوهای زیارتی برای مددجویان تحت حمایت نشاط و شادابی مضاعفی را در بین اعضای خانوار ایجاد کرده و امید به زندگی آنها را ارتقا می‌بخشد.

ارسال نظرات