همایش بزرگ دف‌نوازی سراج منیر به مناسبت کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در روزسه شنبه ۲۹ خرداد در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۷۰۸۵
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ابراهیم حسینی رییس ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان صبح امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های همایش بزرگ دف‌نوازی سراج منیر پرداخت و اظهار کرد: ابن برنامه به مناسبت کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در روز ۲۹ خرداد هفته جاری در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود.

سرهنگ حسینی افزود: در این مراسم معنوی ۱۰۰۰ نفر از مدیحه سرایان و دف‌نوازان سراسر استان حضور دارند و حضور برای تمای گروه‌های هنری آزاد است و برای شرکت در این مراسم می‌توانند به رده‌های سپاه استان مراجعه و ثبت نام کنند.

حسینی، دف‌نوازی را یکی از ظرفیت‌های فرهنگی در استان کردستان عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف این همایش بزرگ مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است.

رئیس ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان گفت: بعد از انقلاب، مدیحه‌سرایی در ایران ترویج و توسعه پیدا کرد و جلوه باشکوه و عمیق‌تری به خود گرفت.

وی با تأکید براینکه مدیحه‌سرایی و دف‌نوازی جلوه‌ای از وحدت اصیل اسلامی است، ادامه داد: یکی دیگر از اهداف همایش سراج منیر، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدیحه سرای استان و تجلیل از خانواده‌های آنان است.

حسینی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توسعه و ترویج فرهنگ مدیحه‌سرای و مولودی خوانی، شناسایی استعداد‌های درخشان دف نوازی و مدیحه سرایی استان، شناسایی آسیب‌های مدیحه سرایی، مقابله فرهنگی با تهاجم فرهنگی دشمن، مقابله با افکار تکفیری و دین ستیزانه و برپایی یک برانگیختگی اجتماعی در راستای کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان از دیگر اهداف برگزاری این همایش فرهنگی عنوان کرد.


رئیس ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان افزود: اشعار مدیحه سرایی علاوه بر ابراز ارادت به خاندان پیامبر (ص) باید سمت و سوی انقلابی به خود بگیرد و ترویج روحیه ایثار و شهادت و استکبارستیزی در آن موج بزند.

وی در پایان اظهار داشت: این همایش در دو مرحله تبیین و اجرا برگزار می‌شود و برای تبیین آن از استاید دانشگاه از جمله ماموستا قادر قادری امام جمعه پاوه دعوت شده است.


انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات