خبرهای داغ:
در گفتوگو با مسئول بسیج اساتید استان قزوین مطرح شد:
مسئول بسیج اساتید استان قزوین گفت: بسیج اساتید در 31 خردادماه سال 81 تاسیس شده است و اساتید متعهد فعالیت های خود را از این تاریخ در بسیج اساتید پی گرفته اند.
کد خبر: ۹۰۲۷۱۳۲
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

مهدی نجاتی آتانی مسئول بسیج اساتید استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین با بیان این موضوع که روز 31 خرداد ماه همزمان با سالروز شهادت شهید مصطفی چمران روز بسیج اساتید نامگذاری شده است اظهار کرد: شهید مصطفی چمران الگوی ایمان، تقوا و عرفان و نیز یک نمونه از نخبگان متعهد انقلابی بودند.
وی ادامه داد: ایشان با یک دیده بصیر به پیرامون خود می نگریستند و در دنیایی که همه به دنبال تفکرات مادی هستند بالاترین امکانات و بهترین امتیازات را رها کردند و به امام موسی صدر که در آن زمان در حال شکل دادن هسته اولیه مقاومت بودند پیوست.
نجاتی آتانی توضیح داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شهید چمران به ایران رجعت کردند و و نقش اصلی را در آزادسازی پاوه کردستان به عهده گرفتند.
مسئول بسیج اساتید استان قزوین ابراز کرد: تاریخ فراموش نمی کند که ایشان هیچ وابسگی به جایگاه های دنیایی نداشتند و در زمانی که عهده دار وزارت دفاع بودند همپای رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور به هم رسانده و در نهایت در تاریخ 31 خرداد سال 61 جام شهادت را سرکشیدند.
وی تصریح کرد: بسیج اساتید در 31 خردادماه سال 81 تاسیس شده است و اساتید متعهد فعالیت های خود را از این تاریخ در بسیج اساتید پی گرفته اند.
نجاتی آتانی یادآور شد: پیش از این تاریخ اساتید دانشگاه فردوسی مشهد انجمن های خودجوشی با اقداماتی نظیر بسیج اساتید تشکیل داده بودند که در سال 81 با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر تشکیل بسیج اساتید شکل رسمی تری به خود گرفت.
برنامه های متنوع ویژه سالروز تاسیس بسیج اساتید:
مسئول بسیج اساتید استان قزوین با اشاره به این موضوع که برای سالروز تاسیس بسیج اساتید برنامه های متعددی در نظر گرفته شده است اهم آنها را شرح داد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه به مناسبت روز بسیج اساتید و بهره بردن از بیانات ایشان برگزار شده است و در آینده یادواره شهدای علمی و هسته ای ، دیدار شورای بسیج اساتید استان با خانواده شهید مدافع حرم، تقدیر از اساتید بسیجی نمونه ، معرفی اساتید بسیجی نخبه، غبارروبی مزار شهدای گمنام در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و دانشگاه آزاد قزوین از برنامه های ویژه ما برای این روز خواهد بود.
1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها